Κυριακή 23 Νοεμβρίου 2014

ΠΑΜΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ: Πλαίσιο πάλης για την Προσχολική Αγωγή Αναβαθμισμένη Προσχολική Αγωγή για όλα τα παιδιά



ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ Σάββατο 22 Νοέμβρη 2014
Στο δικαίωμα των παιδιών της λαϊκής οικογένειας για αναβαθμισμένη Σχολική Αγωγή, μέσα σε υποδομές που θα ανταποκρίνονται στις ανάγκες, με εκπαιδευτικούς που θα έχουν μόνιμη και σταθερή δουλειά αναφέρεται η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ. Με ανακοίνωσή της, αναδεικνύει τα σημερινά προβλήματα, τις ανάγκες και τις δυνατότητες και προβάλλει ολοκληρωμένο πλαίσιο πάλης.
Οπως σημειώνει, «και τη φετινή χρονιά τα προβλήματα στα νηπιαγωγεία είναι εκρηκτικά. Mεγάλος αριθμός παιδιών προνηπιακής ηλικίας είναι εκτός των δημόσιων νηπιαγωγείων μιας και οι δημόσιες δομές δεν επαρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες. Ταυτόχρονα, το αστικό κράτος στην αυγή του 21ού αιώνα ούτε αναγνωρίζει ούτε εκπληρώνει την ανάγκη όλα τα προνήπια να έχουν μία θέση στο νηπιαγωγείο, να έχουν με ευθύνη του κράτους συγκροτημένη παιδαγωγική παρέμβαση.

Τα κενά στο παιδαγωγικό προσωπικό μεγεθύνονται. Καλύπτονται ευκαιριακά από το αρμόδιο υπουργείο. Πληθαίνουν οι εργαζόμενοι με ευκαιριακές εργασιακές σχέσεις και διάρκεια. Οξύνεται το πρόβλημα της σχολικής στέγης. Στα λειτουργούντα νηπιαγωγεία τα νήπια στοιβάζονται στα τμήματα (25 και 26 νήπια). Λόγω της ανυπαρξίας δομών Ειδικής Αγωγής (τμήματα ένταξης, ειδικά νηπιαγωγεία) παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, που χρήζουν ειδικής βοήθειας, αφήνονται στην τύχη τους και στο φιλότιμο των νηπιαγωγών. Μέσα σε συνθήκες της απόλυτης μείωσης χρηματοδότησης των σχολείων, τα νηπιαγωγεία είναι εκείνα που περισσότερο από όλες τις βαθμίδες της δημόσιας εκπαίδευσης ακουμπάνε όλο και πιο πολύ στην τσέπη των γονιών, για να μπορέσουν να λειτουργήσουν στοιχειωδώς», αναφέρει, μεταξύ άλλων, το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών, περιγράφοντας ένα σκηνικό ανεργίας και δουλειάς υπό προθεσμία για χιλιάδες νέους εκπαιδευτικούς, αξιολόγηση, κατάργηση οργανικών θέσεων, αντιδραστικοποίηση του επιστημονικού έργου, εντατικοποίηση της δουλειάς.
Οι εκπαιδευτικοί του ΠΑΜΕ τονίζουν ότι μέσα στις συνθήκες αυτές «η κυβέρνηση ξεδιάντροπα και με θράσος μιλάει για αναβάθμιση της εκπαίδευσης και της Προσχολικής Αγωγής και φέρνει τη λεγόμενη αξιολόγηση (...) Ο μοχλός της αξιολόγησης ένα στόχο έχει. Να μετατρέψει τα νηπιαγωγεία και το σύνολο της δημόσιας εκπαίδευσης σε "μαγαζιά" που θα τα αλώνουν εταιρείες, χορηγοί».
Το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών σημειώνει ότι οι αλλαγές στο νηπιαγωγείο πάνε μαζί με τις υπόλοιπες αντιδραστικές αλλαγές. Καλεί τους παιδαγωγούς να μη συμπαρασυρθούν από τις αντιδραστικές κατευθύνσεις στο αναλυτικό πρόγραμμα του νηπιαγωγείου, που εκπαιδεύουν από τη νηπιακή του ηλικία σε δεξιότητες γιατί «στα σημερινά παιδιά βλέπουν τον αυριανό εργαζόμενο».
Πλαίσιο πάλης για την Προσχολική Αγωγή
«Η Προσχολική ηλικία και Αγωγή είναι η πιο κρίσιμη περίοδος για την ανάπτυξη του παιδιού», σημειώνει το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών, προσθέτοντας ότι «είναι ώριμη ανάγκη και εφικτή ως δυνατότητα σήμερα να ικανοποιηθεί η ανάγκη του παιδιού και της οικογένειας για αγωγή, φροντίδα, ομαλή κοινωνικοποίηση, γνώση. Μέσα από ένα σύγχρονο ενιαίο υποχρεωτικό, δημόσιο σχολειό και ένα σύστημα Προσχολικής Αγωγής για όλα τα παιδιά. Υπάρχει ακόμη σήμερα ένα διευρυμένο σε αριθμό και υψηλά εκπαιδευμένο επιστημονικό δυναμικό που μπορεί να το στηρίξει. Υπάρχουν και οι πόροι για να στηθεί στέρεα και να εξελίσσεται. Ενα είναι σήμερα το εμπόδιο. Η ακόρεστη διάθεση των επιχειρηματικών ομίλων και των ανθρώπων που τις διαφεντεύουν για κέρδη. Αξίζει να αναμετρηθούμε μαζί τους για να ανοίξουμε το δρόμο για το μέλλον των παιδιών μας», σημειώνει.
Στην κατεύθυνση αυτή, απευθύνεται με πλαίσιο πάλης για ενιαία αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν, δίχρονη υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή για όλα τα παιδιά, με τις επιχειρήσεις έξω από το νηπιαγωγείο. Για να αποσυρθεί το νέο αναλυτικό πρόγραμμα του νηπιαγωγείου, ανάπτυξη των δομών του νηπιαγωγείου για να γίνει επιτέλους πράξη η δίχρονη υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή για όλα τα παιδιά. Για μαζικούς διορισμούς μόνιμων νηπιαγωγών, 15 παιδιά ανά τμήμα, δύο νηπιαγωγούς στα τμήματα που σήμερα έχουν 25 παιδιά. Τμήματα ένταξης και ειδικά νηπιαγωγεία για τα παιδιά με ειδικές ανάγκες, που οι οικογένειες εξαναγκάζονται να τα κρατούν στο σπίτι ή πέφτουν θύματα των ΜΚΟ και της εκκλησίας. Πλήρη σίτιση όλων των παιδιών στο σχολείο, με μαγειρεία και τραπεζαρία, με διασφάλιση χώρων ξεκούρασης, με βοηθητικό προσωπικό, με υγιεινή διαμονή.
Η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ καλεί καμία νηπιαγωγός να μη συνδράμει στο να περάσει η «αξιολόγηση» και η «αυτοαξιολόγηση» και σε πάλη για χρηματοδότηση από τις σχολικές επιτροπές για τις λειτουργικές ανάγκες κι όχι από την τσέπη των γονιών, νομοθετική κατοχύρωση - όχι επέκταση του ωραρίου της νηπιαγωγού, πλήρη μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους. Καμία κινητικότητα - διαθεσιμότητα - απόλυση! Όλοι οι νηπιαγωγοί σε μόνιμη οργανική θέση. Μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων νηπιαγωγών.