Τρίτη 30 Σεπτεμβρίου 2014

2ο ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΤΗΣ ΛΑΙΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΘΕΡΜΗΣ ΣΤΙΣ 24/9/2014.


Στη δεύτερη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου  οι δημοτικοί σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης Φάνης Καρκατζούνης, Δημήτρης Σφονδύλας και Λήδα Τσουκαλά ανέδειξαν μια σειρά σοβαρών προβλημάτων που αντιμετωπίζει ο λαϊκός κόσμος της περιοχής μας και τοποθετήθηκαν ως εξής στα θέματα της ημερήσιας διάταξης:

Συγκεκριμένα στην ενημέρωση πριν την ημερήσια διάταξη , συζητήθηκαν τα θέματα 
1. Του καταρροϊκού πυρετού που πλήττει και κοπάδια της περιοχής μας και
2. Της μεταφοράς των μαθητών.
Οι σύμβουλοι της λαϊκής συσπείρωσης τοποθετήθηκαν ως εξής:

Στο πρώτο θέμα ζήτησαν να λάβει άμεσα πρωτοβουλίες ο δήμος και με πίεση στην περιφέρεια για να γίνουν εδώ και τώρα οι απαραίτητοι ψεκασμοί, να συμβάλει και με δικά του μέσα στη διευκόλυνση του έργου των συνεργείων και να απαιτήσει να αποζημιωθούν άμεσα και πλήρως οι κτηνοτρόφοι που έχουν  πληγεί. Τόνισαν ότι το ΚΚΕ έχει κάνει ήδη ερώτηση στη βουλή για το θέμα και η Λαϊκή Συσπείρωση το έχει θέσει και στην περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.

Στο δεύτερο θέμα, όπου το κακό έχει παραγίνει, τόνισαν πως μόνη λύση είναι οι κινητοποιήσεις γονιών – μαθητών – λαού της περιοχής μας, ότι ήδη οι γονείς προχωρούν σε νέες κινητοποιήσεις και ότι οριστική λύση αποτελεί η δημιουργία ενός ενιαίου δημόσιου φορέα μεταφορών με ειδικευμένο προσωπικό και συνοδούς.

Στα θέματα της ημερήσιας διάταξης αξίζει να σταθούμε στα εξής:

1. Στη συζήτηση για την εκλογή μελών στις σχολικές επιτροπές οι σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης έθεσαν το εξής ζήτημα: Επειδή σε αρκετά σχολεία παρατηρείτε το φαινόμενο να ζητείται από τους γονείς να φέρουν υλικά ή να δώσουν χρήματα και επειδή συχνά οι σύλλογοι γονέων καλύπτουν ανάγκες των σχολείων, απαίτησαν από το δήμο να καλύψει πλήρως τις λειτουργικές ανάγκες των σχολείων και να απαιτήσει γι’  αυτό γενναία χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό.
2. Στη συζήτηση για την Έγκριση απολογισμού, ισολογισμού λογαριασμού
εκμετάλλευσης και αποτελεσμάτων χρήσης οικονομικού έτους 2013 του Νομικού Προσώπου με την επωνυμία «Κέντρα Κοινωνικής Πρόνοιας – Φροντίδας και Προσχολικής Αγωγής Δήμου Θέρμης», αφού τόνισαν πως εδώ και τρείς εβδομάδες έχουν ζητήσει τα στοιχεία για την εγγραφή των παιδιών στους παιδικούς σταθμούς, απαίτησαν α) να μη μείνει κανένα παιδί εκτός παιδικών σταθμών και β) για τα 300 περίπου παιδιά που είναι εκτός προγράμματος ΕΣΠΑ να καταργηθούν τα τροφεία. Εδώ η διοίκηση του Δήμου με πολύ καθαρό τρόπο απάντησε  - πέρα από τον ισχυρισμό πως δεν υπάρχουν χρήματα - πως διαφωνεί να είναι δωρεάν οι παιδικοί σταθμοί και ότι πρέπει να υπάρχει ανταποδοτικότητα. Ακριβώς επειδή ο απολογισμός εκφράζει αυτή την πολιτική του δήμου, που χαρατσώνει τους γονείς των λαϊκών οικογενειών, επειδή συντηρεί και αναπαράγει τις ελαστικές και  κακοπληρωμένες θέσεις και συχνά εφήμερες σχέσεις εργασίας  σημαντικού μέρους του προσωπικού του, σε βάρος και της ποιότητας της προσχολικής αγωγής, που παρέχεται, επειδή αποτυπώνει τα σοβαρά προβλήματα ελλείψεων σύγχρονων υποδομών όπως στο κτιριακό (ενοικιαζόμενα κτίρια ακατάλληλες αίθουσες) κλπ. καταψήφισαν τον απολογισμό.


3. Στη συζήτηση για την παραλαβή έργων τόνισαν την ανάγκη να υπάρξει ένας ενιαίος δημόσιος φορέας κατασκευών που θα έχει την ευθύνη από τη μελέτη έως την κατασκευή όλων των δημόσιων έργων, θα δημιουργήσει μόνιμες θέσεις εργασίας και θα ρίξει το κόστος των μελετών και των κατασκευών, που είναι σήμερα στα χέρια των μεγάλων μελετητικών γραφείων και των εργολάβων.

4. Στη συζήτηση για καθορισμό πληρεξούσιου δικηγόρου ανέδειξαν την ανάγκη να συσταθεί νομική υπηρεσία του δήμου, αφού σε μόνιμη βάση χρειάζονται δικηγόροι για διάφορες υποθέσεις του δήμου.

5. Κυρίαρχο όμως θέμα στη συνεδρίαση αυτή ήταν η «Έγκριση εκμίσθωσης τμημάτων του αριθμ. 1847 αγροτεμαχίου Θέρμης και τμήματος του αριθμ. 2 αγροτεμαχίου Tαγαράδων και καθορισμός όρων διακήρυξης της δημοπρασίας σύμφωνα με την παρ.3 του άρθρου 72 του Ν.3852/2010». Πρόκειται για την παραχώρηση για 40 χρόνια έκτασης 200 στρεμμάτων στην περιοχή στα σύνορα Θέρμης Ταγαράδων σε μεγαλοεπιχειρηματία και μάλιστα με πολύ χαμηλό τίμημα προκειμένου να κάνει προπονητικό κέντρο με διάφορες εμπορικές και τουριστικές εγκαταστάσεις.


Οι σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης αρχικά κατήγγειλαν ως προκλητική τη στάση της δημοτικής αρχής να πανηγυρίζει για την τροπολογία που ψηφίστηκε το καλοκαίρι και επιτρέπει την μακροχρόνια εκμίσθωση σε επιχειρηματίες με μειωμένο μίσθωμα και όρους αποικιακούς. Η διοίκηση βαφτίζει το πάρτυ των επιχειρηματικών ομίλων σε βάρος της δημόσιας- δημοτικής (θα έπρεπε και λαϊκής) περιουσίας,  δυνατότητα που δίνεται για αξιοποίηση και όχι για ξεπούλημα της δημοτικής περιουσίας των δήμων γενικότερα . Όμως  το άρθρο 55 του νόμου όπου η συγκεκριμένη τροπολογία ενσωματώθηκε απαλλάσσει τους επιχειρηματίες από κάθε φόρο, τέλος ή δικαίωμα και ακόμη και από τα έξοδα δικηγόρων, συμβολαιογράφων κ.α., την ώρα που ο λαϊκός κόσμος χαρατσώνεται με αβάσταχτους φόρους. Κατήγγειλαν επίσης τη δημοτική αρχή για παραπληροφόρηση και συκοφαντία, καθώς έκανε λόγο για «είσπραξη μόνο θετικών αντιδράσεων, από τις συναντήσεις με το προεδρείο της βουλής, τους αρμόδιους υπουργούς και τους αρχηγούς των κομμάτων», την ώρα που το ΚΚΕ, όπως προκύπτει και από τα πρακτικά της βουλής, καταψήφισε την τροπολογία αυτή.

Στη συνέχεια και αφού τόσο η διοίκηση του δήμου, όσο και η Παρέμβαση Πολιτών του ΣΥΡΙΖΑ στήριξαν από κοινού το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας και μίλησαν για «τοπική ανάπτυξη», οι σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης τόνισαν πως η συζήτηση αυτή είναι διαφωτιστική για να βγάλει ο κόσμος χρήσιμα συμπεράσματα γιατί αυτό που αποτυπώνεται σήμερα δεν είναι παρά η τοπική έκφραση του μοντέλου ανάπτυξης που από κοινού στηρίζουν τόσο η κυβέρνηση ΝΔ- ΠΑΣΟΚ, όσο και ο ΣΥΡΙΖΑ. Πρόκειται όμως για μια ανάπτυξη για μια χούφτα επιχειρηματίες χτισμένη πάνω στα ερείπια των λαϊκών δικαιωμάτων.

Αναλυτικά η τοποθέτηση της Λαϊκής Συσπείρωσης είναι η παρακάτω:



« Έχουμε τοποθετηθεί αναλυτικά για το συγκεκριμένο ζήτημα στις δύο συνεδριάσεις του δημοτικού συμβουλίου που προηγήθηκαν για το ίδιο θέμα.

Από μερίδα του τύπου δεχτήκαμε επίθεση για την αρνητική μας τοποθέτηση. Δικαίωμα τους να  υποστηρίζουν αυτά που υποστηρίζουν. Όμως έχουμε να σημειώσουμε τα εξής:

Η λογική ότι η ανάπτυξη που θα έρθει στηριγμένη στην επιχειρηματική δραστηριότητα των μεγάλων ομίλων θα ωφελήσει τα λαϊκά στρώματα μας της περιοχής μας και του δήμου μας, μας βρίσκει κάθετα αντίθετους. 

Ο Λαός μας έχει σήμερα την πείρα να το κρίνει αυτό και να βγάλει συμπεράσματα. Αυτού του είδους η ανάπτυξη που την προηγούμενη από την κρίση δεκαετία είχε τρελούς ρυθμούς, η ανάπτυξη δηλαδή των κερδών των επιχειρηματικών ομίλων και των επενδύσεών τους, τα πάρτυ που κυριολεκτικά έγιναν, είναι που οδήγησε στην βαθιά παρατεταμένη καπιταλιστική κρίση που με δραματικό τρόπο πληρώνει ο λαός μας. Αυτή την ανάπτυξη, με τους ίδιους πρωταγωνιστές, δηλαδή τους επιχειρηματικούς ομίλους, επιδιώκουν και σήμερα, όσοι μας επιτίθενται. Μια ανάπτυξη που μπορεί να φέρει υψηλά κέρδη σε αυτούς τους λίγους αλλά κυριολεκτικά θα στηρίζεται στα ερείπια των λαϊκών δικαιωμάτων. Με  υψηλή ανεργία με τσακισμένα εισοδήματα κλπ. Όποια συνταγή και αν ακολουθηθεί είτε του κουρέματος(ΣΥΡΙΖΑ κα) είτε της επιμύκηνσης αποπληρωμής  του χρέους(κόμματα της κυβέρνησης) προκειμένου να επιταχυνθεί. Και θα οδηγήσει σε νέα κρίση. Αυτό θα είναι το αποτέλεσμα εντός των τειχών του καπιταλιστικού δρόμου ανάπτυξης και της ΕΕ. Ο λαός ούτε στη Δευτέρα παρουσία δεν έχει να περιμένει κάτι θετικό για αυτόν από αυτό το δρόμο.

Αντίθετα η δική μας λογική για την ανάπτυξη θέλει το λαό πρωταγωνιστή της γιατί αυτός παράγει όλο τον πλούτο. Και  μπορεί να παραχθεί ακόμα περισσότερος αν απαλλαχθεί η επενδυτική δραστηριότητα από τα δεσμά της κερδοφορίας των καπιταλιστικών ομίλων και τους περιορισμούς των δεσμεύσεων της Ε.Ε.. Με κοινωνικοποίηση των μονοπωλιακών ομίλων, με κεντρικό σχεδιασμό και εργατικό λαϊκό έλεγχο. Δηλαδή με άλλη μόνο εξουσία άλλο, λαϊκό κουμάντο, στην οικονομία μπορούν να αναπτυχθούν όλες οι παραγωγικές δυνατότητες της χώρας με κριτήριο την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών. Που  δεν είναι ψωροκώσταινα, να ζητά ο λαός της ελεημοσύνη από τους σωτήριες που κατέχουν το χρήμα, αλλά έχει τεράστιες δυνατότητες και σε φυσικό πλούτο και σε υποδομές και σε ανθρώπινο δυναμικό. Αυτή η πρόταση που είναι για το σήμερα και όχι για ένα ακαθόριστό μέλλον είναι που μπορεί να εξασφαλίσει τη λαϊκή ευημερία. Και μπορεί να την ανοίξει ο λαός μας από σήμερα παλεύοντας ενωμένος για την ανακούφισή του από την καταιγίδα των μέτρων που δεν αντέχει, σφυρηλατώντας την λαϊκή συμμαχία που απαιτείται των καταπιεσμένων λαϊκών στρωμάτων απέναντι στα μονοπώλια δυνάστες τους.

Με αυτά τα κριτήρια εμείς καθορίσαμε και τη στάση μας απέναντι στην συγκεκριμένη πρόταση αξιοποίησης. Για αυτό το λόγο:

Η Λαϊκή Συσπείρωση του Δήμου Θέρμης διαφωνεί με την παραχώρηση υπό τη μορφή της μακροχρόνιας εκμίσθωσης 40 τουλάχιστον ετών δημοτικής έκτασης 201655,72τ.μ. για τη    δημιουργία  αθλητικών εγκαταστάσεων, εγκαταστάσεων αναψυχής τουριστικών εγκαταστάσεων, ξενώνων ξενοδοχείων κλπ. σε ιδιωτικό επιχειρηματικό όμιλο.

Η διαφωνία μας δεν έχει να κάνει με διαφωνία για την αξιοποίηση των δημόσιων και δημοτικών εκτάσεων, του πλούσιου γεωθερμικού πεδίου της περιοχής, για τη δημιουργία αθλητικών εγκαταστάσεων αλλά και άλλων δραστηριοτήτων ακόμα και συναφών με αυτές που διαφαίνονται με την προκήρυξη του διαγωνισμού.

 Αυτές όμως οι επενδύσεις πρέπει να είναι δημόσιες να είναι στην ιδιοκτησία και το κουμάντο του ίδιου του λαού. Γιατί μόνο έτσι μπορούν  να αξιοποιήσουν ορθολογικά τις δυνατότητες αυτών των εκτάσεων να αναπτυχθούν προκειμένου   να υπηρετούν την ικανοποίηση  των σύγχρονων αναγκών των λαϊκών στρωμάτων του δήμου και ευρύτερα της περιοχής της Θεσσαλονίκης, να  συνοδεύονται και από δημιουργία θέσεων μόνιμης και σταθερής εργασίας με σύγχρονα δικαιώματα για τους εργαζόμενους σε αυτές.

Οποιοσδήποτε ιδιώτης επενδυτής έχει όμως κριτήριο την απόσπαση κερδών από την επένδυση του και την αξιοποίηση αυτού του πλούτου και όχι την ικανοποίηση των   κοινωνικών λαϊκών αναγκών.

Σημειώσαμε τα εξής:

Το  ευτελές για την αξία της περιοχής τίμημα και συνολικά αντισταθμιστικά οφέλη. Που δεν επαρκεί να ανακουφίσει καν στοιχειώδεις ανάγκες του δήμου.

Ότι ανεξάρτητα από το αν η παραχώρηση αυτή γίνεται με τη μορφή δημόσιου διαγωνισμού, πρόκειται για παραχώρηση της εν λόγω έκτασης σε εταιρία συμφερόντων του μεγαλοεπιχειρηματία Ιβάν Σαββίδη, ιδιοκτήτη μεγαλομετόχου της ΠΑΕ ΠΑΟΚ, της ΣΕΚΑΠ, της επιχείρησης του Μακεδονία Παλλάς κλπ.

Η επένδυση λειτουργεί στην παραπέρα προώθηση της λογικής της παραπέρα εμπορευματοποίησης του ήδη εμπορευματοποιημένου αθλητισμού που δεν έχει να προσφέρει τίποτα στις ανάγκες του λαού και της νεολαίας.

Δε θα λύσει τις ανάγκες σε αθλητικές υποδομές στο δήμο και στην ευρύτερη περιοχή. Ούτε το πρόβλημα της εγκατάλειψης από τις κυβερνήσεις των εθνικών αθλητικών κέντρων και των εργαζόμενων σε αυτά.

Επίσης κινείται στη λογική της εκμετάλλευσης των δυνατοτήτων της δημιουργίας υπηρεσιών ανάπαυσης και αναψυχής τουρισμού αθλητισμού κλπ  όχι για τις αντίστοιχες ανάγκες του λαού αλλά για τα επιχειρηματικά κέρδη.  Την στιγμή που η πλειοψηφία των λαϊκών οικογενειών δεν μπορεί να κάνει ούτε μια βδομάδα διακοπές. Που παρά την αύξηση του εισαγόμενου τουρισμού οι εργαζόμενοι στις τουριστικές επιχειρήσεις στην πλειοψηφία τους εργάζονται σε συνθήκες είλωτα με εξευτελιστικά μεροκάματα χωρίς ΣΣΕ.

Όπως και στη λογική της παράδοσης των ενεργειακών πηγών στο μεγάλο κεφάλαιο φυσικά αν υπάρξει αντίστοιχο ενδιαφέρον.  Και όχι στην αξιοποίησης τους για την κάλυψη των λαϊκών αναγκών. Πχ της θέρμανσης δημοσίων κτιρίων, θερμοκηπίων κλπ


Η «επένδυση» δεν λύνει το γηπεδικό και προπονητικό πρόβλημα του ΠΑΟΚ, και κυρίως των ερασιτεχνικών τμημάτων του, δε θα αφορά όλα τα αθλήματα αλλά τα πιασάρικα εμπορικά, γιατί αυτά θα φέρνουν κέρδη. Η  εκμετάλλευση των γηπέδων δε θα ανήκει στον κόσμο και την ομάδα αλλά στον ιδιώτη επιχειρηματία. Που δε θα διστάζει όπως έχει αποδειχτεί και σε άλλες περιπτώσεις να φορτώνει το κόστος στο φορολογούμενο λαό και να πετά έξω τις ομάδες αν δεν ικανοποιούν τις απαιτήσεις του για κέρδη.  Ο κόσμος του ΠΑΟΚ «να μην τσιμπήσει». Θα χρησιμοποιηθεί η αγάπη του για την ομάδα για να κάνουν για άλλη μια φορά τα παιχνίδια και τις μπίζνες τους οι μεγαλομέτοχοι. Είναι γνωστή η ιστορία με τον πρώην μεγαλομέτοχο της ΑΕΛ που έχτισε το νέο γήπεδο της Λάρισας και τώρα η ΑΕΛ παίζει στο παλιό Αλκαζάρ!!!


Η  παραχώρηση γίνεται με ενοίκιο που είναι υποτριπλάσιο πχ του ενοικίου του ξενοδοχείου ΗΑΥΤΤ(300.000), που είχε γίνει πριν περίπου μια 20ετία. Για  διπλάσια έκταση περίπου. Πρόκειται ουσιαστικά και από την σκοπιά της λογικής της παραχώρησης σε ιδιώτες δημόσιας περιουσίας, με την οποία εμείς διαφωνούμε,  για σκανδαλώδεις όρους παραχώρησης.


Το κόστος του κολυμβητηρίου που υποτίθεται πως θα εξοικονομηθεί από τις προκαταβολές των μισθωμάτων αλλά και το ενοίκιο συνολικά, θα είναι πολύ χαμηλότερο από το κόστος που θα κληθεί να πληρώσει ο λαός μας για τις επιδοτήσεις, τις φοροαπαλλαγές και τα κέρδη σε βάρος του από την εκμετάλλευση της γης που του ανήκει, από μια σειρά άλλες αρνητικές συνέπειες αλλά και από την λεηλασία του φυσικού γεωθερμικού πεδίου της περιοχής.

Το κολυμβητήριο που θα κατασκευαστεί από τον  δήμο αν και αναγκαία υποδομή δεν διασφαλίζει σε καμιά περίπτωση την δωρεάν χρήση του από τους δημότες αφού το κόστος λειτουργίας του θα μετακυλίεται στους χρήστες. Αφού  δεν διασφαλίζεται καμιά χρηματοδότηση της λειτουργίας του. Το ενοίκιο είναι αμφίβολο αν φτάνει έστω και για αυτό.


Οι θέσεις εργασίας που εμφανίζεται ότι θα δημιουργηθούν (περίπου 100-150 αρχικά) θα είναι θέσεις εργασίας τύπου γαλέρας. Αξιοποιώντας  όλο το αντεργατικό οπλοστάσιο της κυβέρνησης και της Ε.Ε..

Αυτό αποδεικνύουν όχι μόνο μια σειρά από αντίστοιχες επενδύσεις στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια. Αλλά  και οι λεγόμενες επενδύσεις του ενδιαφερομένου επενδυτή στη ΣΕΚΑΠ πχ όπου  πριν καλά-καλά πατήσει το πόδι του άρχισαν οι καθυστερήσεις πληρωμών (3μήνες) οι απολύσεις ακόμα και πολυτέκνων και οι διαθεσιμότητες (16 και 11 αντίστοιχα), απειλές για νέες απολύσεις αν δεν αποδεχτούν οι εργαζόμενοι την εθελουσία έξοδο, τις ατομικές συμβάσεις, όπως καταγγέλλουν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι. Και ενώ στην Ξάνθη είχε παρουσιαστεί όπως και στην δική μας περίπτωση η εξαγορά της ΣΕΚΑΠ περίπου ως σωτηρία και ο επενδυτής ως Μεσσίας.

Και φυσικά δε θα λύσει το τεράστιο πρόβλημα ανεργίας στην χώρα μας ούτε και ειδικά στην περιοχή μας. Από αυτή την άποψη φαντάζει κοροϊδία όροι που προτάθηκαν όπως πχ οι εργαζόμενοι σε μη στελεχικές θέσεις να είναι από το δήμο και πολύ περισσότερο να γίνεται και διαμάχη για τα δημοτικά διαμερίσματα που θα ανήκουν.


Η «επένδυση» επίσης θα συμβάλλει στην ακόμα μεγαλύτερη συμπίεση του εισοδήματος και τον αφανισμό των μικροεπαγγελματιών της περιοχής μας πριν από όλα αυτών που δραστηριοποιούνται στους τομείς που σχετίζονται με αυτήν. Το γεγονός ότι δεν μπαίνει κανείς ουσιαστικά όρος για το είδος και το μέγεθος των δραστηριοτήτων, αντίθετα προβλέπεται ρητά κάθε εμπορική δραστηριότητα που επιτρέπει το προβλεπόμενο γενικό πολεοδομικό, όπως και τα παράθυρα που υπάρχουν η μπορεί να ανοίγουν από τη νομοθεσία, ακόμα και ο γενικός όρος περί οργανωμένων τουριστικών εγκαταστάσεων δείχνει, ότι  μπορούν να αναπτυχθούν και μια σειρά από συναφείς εμπορικές δραστηριότητες η ακόμα και κέντρα. Και αυτό είναι εν δυνάμει  απειλή που αφορά το σύνολο των μικροεπαγγελματιών του δήμου. Είναι δε αμφίβολα και πενιχρά τα αντισταθμίσματα από μια υποτιθέμενη αύξηση της κίνησης. Το αντίθετο αποδεικνύει η πείρα και στην περιοχή μας οπού λειτουργούν ήδη εμπορικά κέντρα μεγαθήρια.


Επίσης η προβλεπόμενη εκμετάλλευση του ακινήτου δεν συνεκτιμά τουλάχιστο τις επιπτώσεις στην αγροτική παραγωγική δραστηριότητα. Ούτε  τις δυνατότητες ανάπτυξης της αξιοποιώντας πχ το γεωθερμικό πεδίο της περιοχής σε όφελος των στην πλειοψηφία τους βιοπαλαιστών αγροτών της περιοχής μας.


Ακόμα,  όπως φαίνεται και από τους όρους της διακήρυξης  αλλά και με βάση τις δυνατότητες της ισχύουσας νομοθεσίας θα γίνει και με μια σειρά πολεοδομικούς όρους (τοπικά ρυμοτομικά, συντελεστές εκμετάλλευσης της γης) προνομιακούς για τον επιχειρηματικό όμιλο παραγνωρίζοντας τις ευρύτερες επιπτώσεις στο περιβάλλον. Τη στιγμή μάλιστα που η μικρή ακίνητη ιδιοκτησία αστική και αγροτική βρίσκεται μπροστά στη λαιμητόμο της φορολεηλασίας. 


 Τέλος τίποτα δεν διασφαλίζει ακόμα και το τίμημα της παραχώρησης αφού όπως έχει αποδειχθεί και στο πρόσφατο ακόμα παρελθόν αυτό μπορεί να ανατραπεί προς το χειρότερο με νομοθετική ρύθμιση κάτω από τις πιέσεις του επιχειρηματικού ομίλου που θα αναλάβει την επένδυση και μάλιστα από πλεονεκτική θέση θα έχει τη δυνατότητα να εκβιάζει και το κράτος και το δήμο.  Το ίδιο ισχύει και για το χρόνο μίσθωσης.