Πέμπτη 17 Ιουλίου 2014

ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ - ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΑΣΘ Ετοιμάζουν νέα μέτρα σε βάρος εργαζομένων και επιβατών



Αξιοποιούν τη μεταξύ τους διένεξη για το ύψος της «αντισταθμιστικής οφειλής» προς τον Οργανισμό
 ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ Τρίτη 15 Ιούλη 2014
Επίσχεση εργασίας έκαναν χτες οι εργαζόμενοι του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), διεκδικώντας να πληρωθούν τα δεδουλευμένα που τους οφείλει ο Οργανισμός. Μετά από διαβουλεύσεις με την εργοδοσία και την υπόσχεση για εκταμίευση 4 εκ. ευρώ από την κρατική επιχορήγηση, αργά το απόγευμα ανέστειλαν την κινητοποίηση.
Η διοίκηση, συχνά πυκνά, δηλώνει αδυναμία πληρωμής, επικαλούμενη τις οφειλές του Ελληνικού Δημόσιου προς τον Οργανισμό. Επιχειρεί μ' αυτόν τον τρόπο να μετατρέψει τους εργαζόμενους σε μοχλό πίεσης προς το κράτος, για να εξασφαλίσει τα χρήματα που διεκδικεί.


Την ίδια ώρα, βέβαια, που δηλώνει αδυναμία πληρωμής των εργαζομένων, δεν βάζει χέρι στα μερίσματα των μετόχων που ετήσια έχουν διαμορφωθεί σε 16 εκατ. ευρώ. Ο ΟΑΣΘ διεκδικεί 49,8 εκατ. ευρώ που του έχουν επιδικαστεί και καταβολή εγκαίρως της χρηματοδότησης. Το υπουργείο Οικονομικών, με ανακοίνωση που εξέδωσε χτες, παραθέτει στοιχεία σύμφωνα με τα οποία προκύπτει μεγαλύτερη επιβάρυνση που κρατικού προϋπολογισμού από τον ΟΑΣΘ συγκριτικά με τον ΟΑΣΑ, σε σχέση με τις επιδοτήσεις ανά εργαζόμενο, ανά επιβάτη και ανά όχημα.
Ενδεικτικά αναφέρει ότι την περίοδο 2007-2013, κατά μέσο όρο, η επιβάρυνση κινήθηκε στο επίπεδο των 115 εκατ. ευρώ, σε ταμειακή βάση, ετησίως. Οπως ισχυρίζεται, «το ζήτημα, μεταξύ άλλων, ανακύπτει από τη χρήση, από την πλευρά του ΟΑΣΘ, της οικονομικής συμφωνίας που κυρώθηκε με το Ν.2898/2001, αυξάνοντας, συνεχώς, μέσα από Διαιτητικές Αποφάσεις, την αντισταθμιστική καταβολή του Ελληνικού Δημοσίου προς τον ΟΑΣΘ». Σε ό,τι αφορά το επίμαχο ποσό των 49,8 εκατ. ευρώ, το υπουργείο άσκησε αίτηση ακύρωσης, η οποία συζητήθηκε στις 13 Μάη 2014, όμως δεν έχει εκδοθεί ακόμη η απόφαση.
Επιπλέον αναφέρει ότι δρομολογείται πρωτοβουλία για τον εξορθολογισμό της λειτουργίας του ΟΑΣΘ από το υπουργείο Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων σε συνεργασία με το ΥΠΟΙΚ. Είναι φανερό ότι η «αντιδικία» του Οργανισμού με το κράτος αξιοποιείται για να περάσουν μέτρα σε βάρος των εργαζομένων και των επιβατών, με μείωση του λεγόμενου εργατικού κόστους από τη μια και αύξηση του κόστους μετακίνησης για τα λαϊκά στρώματα της Θεσσαλονίκης.
Η «Δημοκρατική Αγωνιστική Συνεργασία ΟΑΣΘ» καλεί εργαζόμενους και επιβάτες από κοινού να παλέψουν για: Αμεση καταβολή των δεδουλευμένων στους εργαζόμενους. Δημόσιο φορέα αστικής συγκοινωνίας χωρίς επιχειρηματικό κέρδος με κρατική επιδότηση. Επισκευή και ένταξη στην κυκλοφορία των παροπλισμένων οχημάτων. Χρονικές ζώνες δωρεάν μετακίνησης για όλους. Δωρεάν μετακίνηση ανέργων, συνταξιούχων, φοιτητών - μαθητών. Σβήσιμο των προστίμων που έχουν επιβληθεί σε ανέργους. Μείωση της τιμής των εισιτηρίων. Καμιά μείωση στα μισθολογικά και εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων.