Δευτέρα 14 Ιουλίου 2014

Η ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΗΣ ΛΑΪΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ ΘΕΡΜΗΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΘΕΡΜΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΡΙΨΗ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ TOSOH ΚΑΙ ΔΙΑΣΤΑΛΑΖΟΝΤΩΝ ΤΗΣ ΜΑΥΡΟΡΑΧΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΗΝ ΧΩΜΑΤΕΡΗ ΤΑΓΑΡΑΔΩΝ



ΜΕ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟ ΤΩΝ ΟΣΩΝ ΕΓΙΝΑΝ ΣΤΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ (ΜΕ ΚΙΤΡΙΝΗ ΥΠΟΓΡΑΜΜΙΣΗ)
 Είναι λυπηρό το γεγονός ότι η πλειοψηφία έκανε ότι ήταν δυνατό να υποβαθμιστεί η συζήτηση του θέματος. Η Λαϊκή Συσπείρωση κρίνοντας τη σοβαρότητα του θέματος με την απόφαση του ΦΟ.Δ.Σ.Α. για τα απόβλητα της TOSOH και τη μεταφορά  διασταλαζόντων στη χωματερή, την παρουσία κόσμου που ήθελε να ενημερωθεί για τα θέματα αυτά ζήτησε να προταχθούν στη συζήτηση. Όμως η πλειοψηφία και το προεδρείο αρνήθηκαν, με αποτέλεσμα, εξαιτίας αυτής της μεθόδευσης, η συζήτηση να ξεκινήσει κοντά στα μεσάνυχτα όταν η πλειοψηφία του κόσμου είχε αποχωρήσει.
 Η προσπάθεια της TOSOH, να φορτώσει τα απόβλητα της, στους Ταγαράδες, την επί δεκαετίες χαβούζα κάθε λογής αποβλήτων του νομού Θεσσαλονίκης, με ανυπολόγιστες συνέπειες για τη ζωή και την υγεία των κατοίκων της περιοχής μας και στο παρελθόν τώρα και στο μέλλον δεν πρέπει  με τίποτα να περάσει. Και αυτό πέρα από τα παχιά λόγια, που ειπώθηκαν η θα διατυπωθούν και μέσα σε αυτή τη συνεδρίαση και από συνυπεύθυνους για αυτή την εξέλιξη, είναι πριν από όλα υπόθεση των λαϊκών στρωμάτων της περιοχής μας που είναι αυτά που πληρώνουν πανάκριβα το μάρμαρο. Πρέπει να σημάνει συναγερμός.
Αυτή η προσπάθεια έχει την αρωγή και  την ενεργητική κυβερνητική στήριξη όχι μόνο τώρα αλλά διαχρονικά. Πατάει στο νομοθετικό οπλοστάσιο που διαμορφώθηκε διαχρονικά και από κεντροαριστερές και κεντροδεξιές κυβερνήσεις, με μπούσουλα και οδηγό τις σχετικές ευρωενωσιακές οδηγίες. Αλλά και την στήριξη ακόμα και ορισμένων δήθεν ανεξάρτητων τοπικοδιοικητικών, των συλλογικών οργάνων της τοπικής διοικητικής μηχανής, όπως διαμορφώνονται από τον πολιτικό συσχετισμό δύναμης, κάτι που αποδεικνύεται από την απόφαση του ΦΟ.Δ.Σ.Α., τώρα στην περίπτωσή μας, του διαδόχου δηλαδή του για χρόνια γνώριμου μας Συνδέσμου ΟΤΑ Μείζονος. Αλλά και υπηρεσιακών παραγόντων.

Και ενώ τα παλιά τραύματα που προκάλεσαν στην περιοχή μας είναι ανοιχτά και πυορροούν θέλουν να προσθέσουν και νέα. Και με τα απόβλητα της TOSOH  και με τα διασταλλάζοντα της Μαυροράχης.
Η συγκεκριμένη εταιρία TOSOH επιμένει.
Χρόνια τώρα στηριγμένη στην έλλειψη σχεδιασμού υποδομών και κυρίως πολιτικής βούλησης, που ευνοεί και αυτήν και τις παρόμοιες, κρατά τα απόβλητα της εκατοντάδων ίσως χιλιάδων τόνων στο οικόπεδο του εργοστασίου της.
Από  το 2009 ξεκίνησε την προσπάθειά της να τα φορτώσει σε περιοχή του δήμου Χαλκηδόνας. Με τις πλάτες του  οργανισμού ρυθμιστικού, της ΔΙΠΕΧΩ και αρχαιολογικών συμβουλίων και υπηρεσιών. Αφού σταμάτησε από την μαζική αντίδραση των κατοίκων της περιοχής, που υποχρέωσε και την τότε δημοτική αρχή να τηρήσει αρνητική στάση άλλαξε διαδρομή.
Πήγε στο Αμμορυχείο του Δήμου Λιτόχωρου , μάλιστα κατακαλόκαιρο, να μην πολυπάρει χαμπάρι ο κόσμος, όπως τώρα. Με τις πολιτικές πλάτες τις περιφέρειας της αντιπεριφέρειας της δημοτικής αρχής και της δημοτικής επιχείρησης εκμετάλλευσή του εν λόγω ορυχείου. Τη σταμάτησε ο κόσμος που ξεσηκώθηκε. Μέσα από φορείς συλλόγους συντονιστικά εξώδικες διαμαρτυρίες συγκεντρώσειw δημοσιοποίηση και συντονιστικά, μέσα με πολιτική παρέμβαση ανάγκασε αυτούς που τοπικά πήραν την απόφαση να την πάρουν πίσω ομόφωνα. *
Ως πολιτικός χώρος είχαμε αποφασιστική συμβολή σε αυτή την προσπάθεια. Με καταγγελία από τη Λαϊκή Συσπείρωση του Δήμου, με παρεμβάσεις με ερωτήσεις του ΚΚΕ στη βουλή αλλά και στην ευρωβουλή, με δημοσιεύματα στο Ρ. , με δράση μέσα από τους φορείς και το συντονιστικό. *
Και εδώ ως Λαϊκή Συσπείρωση Θέρμης από την πρώτη στιγμή που πληροφορηθήκαμε την απόφαση του ΦΟ.Δ.Σ.Α. (μπορείτε να την δείτε εδώ: https://diavgeia.gov.gr/decision/view/%CE%A9%CE%A1%CE%A8%CE%94%CE%9F%CE%9E%CE%A7%CE%9D-%CE%932%CE%A6)
Ζητήσαμε έκτακτη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου συγκεντρώσαμε και συγκεντρώνουμε στοιχεία, ενημερώσαμε όσο μπορούσαμε τον κόσμο και θα συνεχίσουμε με κάθε πρόσφορο μέσο την προσπάθεια να σταματήσουμε το νέο περιβαλλοντικό έγκλημα στην περιοχή μας.
Τα επιχειρήματα της εταιρίας και των πολιτικών και άλλων υποστηρικτών της είναι τα ίδια παντού.
Βαφτίζει τα παραπροϊόντα της, υλικά με διάφορες μάλιστα θετικές ιδιότητες, με βάση την φιλική σε αυτήν νομοθεσία αλλά και με αυτή χαρακτηρίζονται απόβλητα. Η  Ε.Ε. του ΦΟ.Δ.Σ.Α.  τα λέει και αυτή απλώς παραπροϊόντα. Αλήθεια  με ποια  επιστημονική τεκμηρίωσή είναι ακίνδυνα;  Το  μη επικίνδυνο, κατά τους χαρακτηρισμούς κατάταξης που τους δίνονται δε σημαίνει ότι είναι και ακίνδυνο.
Λέει ότι μπορούν να διατεθούν, με αυτό τον τρόπο, γιατί αυτό είναι σύμφωνο με την κατά τεκμήριο φιλική στους επιχειρηματικούς ομίλους, αλλά εχθρική για το περιβάλλον και την υγεία του λαού νομοθεσία. Που  καθημερινά όπως και με το νέο ρυθμιστικό γίνεται χειρότερη.
Ότι όχι μόνο δεν είναι επικίνδυνα αλλά είναι και εδαφοβελτιωτικά.
ΜΟΝΟ ΩΣ ΕΛΙΞΙΡΙΟ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑΣ ΔΕΝ ΜΑΣ ΤΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΑΝ ΑΚΟΜΑ.
 Ποια είναι η πραγματικότητα;
Ότι τα απόβλητα επικίνδυνα η μη επικίνδυνα πρέπει να διατίθενται ακόμα και με τη σημερινή, στα μέτρα των εταιριών νομοθεσία, σε ειδικούς χώρους: Είτε  σε ΧΥΤΑ επικινδύνων για κάποια επικίνδυνα, είτε σε ΧΥΤΑ μη επικινδύνων για κάποια άλλα  επικίνδυνα  αλλά με ειδικές προδιαγραφές, είτε σε ΧΥΤΑ μη επικινδύνων αν είναι τέτοια με βάση πάλι ειδικές προδιαγραφές. 
  Είναι άραγε τυχαίο ότι η Ε.Ε. του ΦΟ.Δ.Σ.Α.  χαρακτηρίζει στην απόφασή της τη χωματερή ΧΥΤΑ; Που  υποτίθεται μάλιστα πως έχει κλείσει; Αναφέροντας  την, μάλιστα,  ως παράδειγμα όπου μπορεί να χρησιμοποιηθεί το εν λόγο απόβλητο σύμφωνα με την απόφαση για την έγκριση περιβαλλοντικών όρων λειτουργίας της βιομηχανίας; Όταν, όπως πληροφορούμαστε, δεν προβλέπεται τέτοιο υλικό στην Άδεια αποκατάστασης της Χωματερής. Μήπως στηρίζονται ακριβώς στο γεγονός ότι η άδεια αποκατάστασης με αυτό τον τρόπο, που προβλέπονταν, έχει λήξει και έτσι να μπορούν να  αλωνίζουν με βάση το γενικότερο νομοθετικό πλαίσιο; (σ.σ. κατα τη διάρκεια της συνεδρίασης μάθαμε ότι δόθηκε παράταση αυτής της άδειας εκ των υστέρων). Μπορούν, άραγε, να στηρίζονται, σε κάτι  που   φαίνεται-προβλέπεται μόνο, όπως μαθαίνουμε, της Α.Ε.Π.Ο. της επιχείρησης, που όπως μαθαίνουμε προέβλεπε, τη χρήση των αποβλήτων της  στην αποκατάσταση της Χωματερής των Ταγαράδων; Και αυτό  αποτελεί πρόσθετη απόδειξη για τον ποιόν εξυπηρετεί η νομοθεσία και το κράτος και οι τοπικοί μηχανισμοί του.  Σε  αυτό συνηγορεί και το γεγονός ό,τι ενώ δεν προβλέπονταν αυτά τα υλικά στην άδεια της αποκατάστασης της χωματερής, υπήρχαν στην πρόβλεψη της σχετικής τεχνικής συγγραφής υποχρεώσεων (τεύχη δημοπράτησης), όπως επίσης μαθαίνουμε.
Προετοιμάζοντας για τη χρήση του αποβλήτου και στη Μαυροράχη που επίσης αναφέρει η απόφαση της ΕΕ του ΦΟ.Δ.Σ.Α.  και μάλιστα όχι με ειδικό τρόπο όπως επιβάλλεται αλλά ως υλικό επικάλυψης;( στην συγκεκριμένη απόφαση δεν δίνει έγκριση για κάτι τέτοιο, προς το παρόν μήπως;)
Είναι επίσης τυχαίο ότι η Ε.Ε. του ΦΟ.Δ.Σ.Α.  μιλά για χρήση του εν λόγω υλικού στη Β φάση των Ταγαράδων επικαλούμενη την Γενική διεύθυνση Χωρικής και περιβαλλοντικής πολιτικής, Δ/νση Περιβάλλοντος και Χωρικού σχεδιασμού της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας Θράκης; Ακόμα και αν προς την Τοπική κοινότητα Ταγαράδων η απάντηση της εν λόγω υπηρεσίας είναι ότι δεν έχει δώσει άδεια για κάτι τέτοιο, και μόνο η επίκληση της Ε.Ε. του ΦΟ.Δ.Σ.Α. κάνει φανερό ότι αυτό είναι πολύ πιθανό, τουλάχιστο δεν αποκλείεται, να έγινε αυτό και χωρίς άδεια. Λίγες ώρες πριν μάλιστα πληροφορηθήκαμε, πως αυτό έγινε, με τη βούλα της ΔΙΠΕΧΩ Κ.Μ. και με εκ των υστέρων αποφάσεις του Συνδέσμου μείζονος ΟΤΑ Ν.Θ. και της Ε.Ε του,  χωρίς την ύπαρξη σχετικής άδειας;   Και εδώ υπάρχουν ευθύνες τεράστιες και σε αυτούς αλλά και τοπικά που πρέπει να διερευνηθούν και να αποδοθούν, όπως και εξηγήσεις. ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΤΟΤΕ Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΑΝΤΙΠΡΌΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ; Να  μην περάσει στο ντούκου ούτε αυτό.
  ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΟΜΩΣ Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ;
Αν το απόβλητο της εταιρίας είναι όπως χαρακτηρίζεται μη επικίνδυνο τότε γιατί στεγανοποιεί το έδαφος για την μονίμως προσωρινή , ως τώρα, αποθήκευσή του στο χώρο των εγκαταστάσεών της;*
Αν είναι έτσι, όπως προσπαθούν να μας πείσουν, γιατί, όπως έχει καταγγελθεί από τους Φορείς του Δήμου Δίου Ολύμπου σε εξώδικό τους, η ίδια η εταιρία με έγγραφό της στις 14-9-2012 προς την Διεύθυνση Περιβάλλοντος αποκεντρωμένης διοίκησης απαντά, σε αίτημα της τελευταίας να της στείλει η εταιρία στοιχεία των αποτελεσμάτων των αναλύσεων του νερού από τη γεώτρησή της, απαντά ότι δεν μπορεί να το κάνει αυτό γιατί η εν λόγω γεώτρηση έχει σφραγιστεί λόγω ακαταλληλότητας του νερού της για την παραγωγική της διαδικασία;*
 Τόσο η Ε.Ε. του ΦΟ.Δ.Σ.Α. όσο και το υπουργείο και η αποκεντρωμένη διοίκηση τεκμηριώνουν την καταλληλότητά του υλικού με την υπαγωγή του στην κατηγορία 06 03 16 που θεωρούνται μη επικίνδυνα αλλά μη αδρανή. Όλοι  γνωρίζουμε, οφείλουμε τουλάχιστο, με τι πιέσεις σύμφωνα με καταγγελίες ορισμένων ακόμα και με πληρωμένες έρευνες διαμορφώνονται και τέτοιοι κατάλογοι χαρακτηρισμού αποβλήτων και η νομοθεσία περί αποβλήτων γενικά, σε επίπεδο ΕΕ ακόμα και χώρας.

Υπάρχουν όμως και άλλες επιστημονικές έρευνες και μελέτες, για το απόβλητο.
Που αφορούν την περιεκτικότητα του σε βαριά μέταλλα και αρσενικό,  τη συνδυαστική δράση τους και εν γένει τη συμπεριφορά του αποβλήτου, το αβάσιμο της τεκμηρίωσης των στοιχείων που παρουσιάζει η εταιρία, της υπαγωγής του στην εν λόγω κατηγορία.  Όπως είναι αυτή του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και συγκεκριμένα της Ομάδας του καθηγητή κ. Καθηγητή Κελεπερτζή του τμήματος Γεωλογίας που προτείνει να καταταχθεί το συγκεκριμένο απόβλητο σε άλλη κατηγορία από αυτή που είναι και συγκεκριμένα στην 06 03 15 αντί 06 03 16 και επίσης προτείνει η διαχείριση και η υγειονομική ταφή του να γίνει με βάση την ισχύουσα νομοθεσία για τα επικίνδυνα απόβλητα. Αντίστοιχες είναι οι τοποθετήσεις του ΑΠΘ.
Με τις εν λόγω μελέτες μένουν μετέωροι, αφού καταρρίπτονται, οι ισχυρισμοί της εταιρίας, των υπηρεσιών και των πολιτικών παραγόντων, που πήραν τις εν λόγω αποφάσεις και αποδεικνύεται ότι στερούνται επιστημονικής τεκμηρίωσης οι ισχυρισμοί τους.
Τεκμηριώνονται κίνδυνοι τόσο για τον υδροφόρο ορίζοντα στον τόπο διάθεσής όσο και ευρύτερα για τον περιβάλλον. Μάλιστα αυτό ενισχύεται εξαιτίας του γεγονότος ότι το υλικό είναι λεπτόκοκκο της εύκολης μεταφοράς και διασποράς του κατά τις εργασίες επιχωμάτωσης διάστρωσης και μεταφοράς σε πολύ μεγαλύτερη ακτίνα με τον αέρα από τον τόπο εναπόθεσης. *
Ανάλογες τοποθετήσεις έγιναν και από άλλους επιστήμονες.*
Αυτούς  επιστημονικούς φορείς, αυτούς τους επιστήμονες, θα προτιμούσαμε εμείς για την όποια επιστημονική στήριξη των απόψεων που θα διασφαλίζουν το συμφέρον της υγείας των δημοτών μας και του περιβάλλοντος της περιοχής μας.
Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης μάθαμε ότι υπάρχουν πληροφορίες πως η εταιρία έχει επιστημονική τεκμηρίωση από πιστοποιημένο εργαστήριο του εξωτερικού για το μη επικίνδυνο και το κατάλληλο για τέτοιες χρήσεις των αποβλήτων της. Επίσης ότι το κόστος της διάθεσης των αποβλήτων της ως απόβλητα, στο ΧΥΤΑ της Μαυροράχης (δεν γνωρίζουμε βέβαια αν αυτό είναι επιτρεπτό από τις προδιαγραφές του), θα ήταν αν αυτά υπολογίζονταν στους 100.000 περίπου τόνους σήμερα, (80000 τόνους ήθελαν να θάψουν στο αμμορυχείο του Λιτόχωρου πριν 2 χρόνια), με τις σημερινές τιμές διάθεσης των οικιακών αποβλήτων για τους ΟΤΑ αυτό θα ξεπερνούσε τα 2.000.000 ευρώ. Αν συνδυάσει κανείς τις παραπάνω πληροφορίες, μπαίνουν βάσιμες ενδείξεις για σοβαρό οικονομικό συμφέρον της εταιρίας να τα διαθέσει διαφορερικά, π.χ. ως εδαφοβελτιωτική περίπου "χρυσόσκονη". Επομένως και η προσπάθειά της να χρησιμοποιήσει οποιαδήποτε επιστημονική ή  "επιστημονική" τεκμηρίωση για κάτι τέτοιο η ακόμα και κάποια αντίστοιχη πολιτική απόφαση, θα θεωρούνταν προφανής.
Από ότι φαίνεται, από το σχεδιασμό και την απόφαση του ΦΟ.Δ.Σ.Α.,  στην περίπτωση των Ταγαράδων, δεν υπάρχει καν πρόβλεψη για μεμβράνες η άλλες μέθοδες στεγανοποίησης, ενώ και για τη Μαυροράχη είναι αμφίβολο αν οι υπάρχουσες είναι κατάλληλες για το εν λόγω υλικό. Όπου  φυσικά εκεί θα χρησιμοποιηθεί και στην επιφάνεια (κάτι που απέρριψε, με την ίδια απόφαση, για την ώρα, ο ΦΟ.Δ.Σ.Α.) και εξηγήσαμε τους κινδύνους.
Και από αυτή την άποψη, δείχνουν το θράσος τους, τις πολιτικές τους πλάτες και το πόσο υπολογίζουν την αντίδραση των τοπικών αρχών. Εξάλλου   και με τοπική ευθύνη επιδείχτηκε ανοχή για περισσότερο από 30 χρόνια το ήδη συντελεσμένο ως τώρα έγκλημα στην περιοχή μας.
 Το ίδιο κάνουν και με τα διασταλλάζοντα. Πως άραγε διασφαλίζεται ακόμα και το γεγονός, ότι διατίθενται στο βιολογικό, αν ισχυριστεί ότι πάνε εκεί και όχι στις χαβούζες, όπως με τη λυματολάσπη; (νωπή είναι η μνήμη της πυρκαγιάς και η σχέση της τελευταίας). Και  αν πάνε εκεί, έστω προσωρινά, η δυναμικότατα του αρκεί να τα εξυπηρετήσει; Παραμένουν και κίνδυνοι και ερωτήματα αυτά.
 Φυσικά αποκαλύφτηκε ότι ο βιολογικός λειτουργεί οριακά και για τις ανάγκες επεξεργασίας των διασταλαζόντων της ίδιας της χωματερής των Ταγαράδων.
Επίσης στη συνεδρίαση κατατέθηκαν απόψεις από τον κ. Χρυσοχόου  που ασκούσαν βάσιμη κριτική σε αστοχίες των μελετών για τη χρήση των διασταλαζόντων τόσο στους Ταγαράδες όσο και στη Μαυροράχη. Το δικό μας ερώτημα είναι αν πρόκειται απλά και μόνο για αστοχίες.
Τέλος τους ισχυρισμούς ότι οι αρμόδιες υπηρεσίες, με τη σημερινή υποστελέχωση, μορφή, μέσα και κυρίως με το σημερινό χαρακτήρα τους από άποψη πολιτικού προσανατολισμού, θα διασφαλίσουν τον έλεγχο  των όσων έστω ελάχιστων όρων ενδεχομένως προβλέπονται, μόνο σαν κακόγουστο ανέκδοτο μπορεί κανείς να τις εκλάβει. 
Το δείχνει η ιστορία των ίδιων των Ταγαράδων, το δείχνουν και άλλα παραδείγματα στην περιοχή μας όπως  με το χρώμιο στη νέα Ραιδεστό πριν μερικά χρόνια. Το  δείχνει η Δυτική Θεσσαλονίκη , η Κορώνεια, ο Ασωπός. Το  δείχνει με τον πιο τρανταχτό τρόπο το παράδειγμα με την Ελληνικός Χρυσός στη Χαλκιδική και η μεταφορά των τοξικών της δια μέσω του νομού Θεσσαλονίκης στο λιμάνι.
Επίσης πρέπει να είμαστε έτοιμοι γιατί η κυβέρνηση, ή εταιρία, οι μηχανισμοί τους, δε θα διστάσουν να χρησιμοποιήσουν τον κοινωνικό αυτοματισμό (επενδύσεις θέσεις εργασίας, η ακόμα περιοχή Λαγκάδα εναντίον Θέρμης για τα διασταλλάζοντα). Τα απόβλητα της TOSOH μας ενώνουν απέναντι σε όλους αυτούς.
Δυστυχώς στο δημοτικό συμβούλιο μετα απο την τοποθέτηση του κυρίου Φάμελου φάνηκε ότι υπάρχουν και εντός των τειχών του Δήμου Θέρμης πρόθυμοι με τη στάση τους να  αφήσουν ορθάνοιχτες τις πύλες για τη χρήση του κοινωνικού αυτοματισμού αυτού. Τι άλλο μπορούσαν να σημαίνουν άραγε οι ανησυχίες που εκφράστηκαν για την τύχη των θέσεων εργασίας και γενικώς της μεταλλευτικής βιομηχανίας σε αυτή τη συγκεκριμένη συζήτηση του δημοτικού συμβουλίου;

 ΣΤΟ ΧΕΡΙ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΔΙΑΨΕΥΣΕΙ ΜΕ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΤΟΥ.
Γιατί ο κόσμος των Ταγαράδων περίμενε το αντισταθμιστικό για το Πολιτιστικό αντί της τηλεθέρμανσης, με τη μονή σωλήνα στη μελέτη,  που δεν έγινε, από την εταιρία. Που με ελάχιστο κόστος εκμεταλλεύεται  το βιοαέριο βγάζοντας δεκάδες χιλιάδες ευρώ την ημέρα με τις πλάτες της επιβάρυνσης της δικής μας υγείας. Φαίνεται ότι ως μετεκλογικό δώρο της φορτώνουν έναν ακόμα περιβαλλοντικό εφιάλτη. Αυτός είναι ένας ακόμα πρόσθετος λόγος να πρωτοστατήσει σε αυτόν το αγώνα και η Λαϊκή Συσπείρωση θα τον στηρίξει ολόψυχα.
 Επίσης για μας προκαλεί σοβαρά ερωτηματικά το γεγονός ότι ενώ ο δήμος έχει εκπροσώπηση στο Δ.Σ. του Φο.Δ.Σ.Α., ενώ λογικά όφειλε να είναι ενήμερος για τις αποφάσεις από τις 28-05-2014 της εκτελεστικής της επιτροπής, γιατί δεν έθεσε στο δημοτικό συμβούλιο που συνεδρίασε 3 φορές μετά από αυτή την ημερομηνία το θέμα ούτε καν για ενημέρωση. (Να σημειωθεί εδώ ότι η απόφαση της Ε.Ε. του Φο.Δ.Σ.Α. στηρίχτηκε σε αρμοδιότητα που της παραχωρήθηκε από το Δ.Σ. του. Τα  μέλη του Δ.Σ. τουλάχιστο θα έπρεπε να είχαν απαιτήσει και φροντίσει να ενημερώνονται τουλάχιστο εγκαίρως για αποφάσεις οι οποίες τους άνηκαν ως αρμοδιότητα και τις εκχώρησαν. Και το να το επισημαίνει κανείς αυτό δεν είναι λαϊκισμός, όπως μας κατηγόρησαν)
 Από τα στοιχεία και τις εξελίξεις φαίνεται ότι η προσπάθεια της TOSOH, όπως και της κάθε εταιρίας είναι να ξεφορτωθεί με ελαχιστότατο κόστος τα απόβλητα της και να στηρίξει έτσι την κερδοφορία της.
Είναι  πασιφανές πως το περιβάλλον και η υγεία μας, μαζί φυσικά με την τσέπη μας και όλους τους άλλους παράγοντες που καθορίζουν τη ζωή μας,  γίνεται θύμα, για μια ακόμα φορά, αυτής της προσπάθειας των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων. Του δρόμου ανάπτυξης που υπηρετεί και δεν αμφισβητεί την κερδοφορία τους.
 ΑΥΤΗ Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΚΑΙ ΘΑ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΜΕΛΛΟΝ ΣΤΕΡΩΝΤΑΣ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΑΠΟ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ ΑΝ ΔΕ ΤΗ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ. ΑΝ  ΔΕΝ ΠΑΡΟΥΝ ΣΥΝΟΛΙΚΑ ΤΑ ΛΑΪΚΑ ΣΤΡΩΜΑΤΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΑΣ ΤΙΣ ΤΥΧΕΣ ΤΟΥΣ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΟΥΣ.
ΆΜΕΣΑ ΣΥΝΑΓΕΡΜΟΣ, ΛΟΙΠΟΝ ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΑΣΟΥΝ ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΟΥΣ.
 Προτείνουμε:
Κανένα παζάρι, καμιά άμεση επικοινωνία με την εταιρία σε ότι αφορά την διαπραγμάτευση μαζί της. Γιατί, εκ των πραγμάτων, αυτό θα αφορά  το πώς και με ποιους όρους θα δώσει στην υγεία και το περιβάλλον της περιοχής μας  ένα ακόμη συντριπτικό πλήγμα.
Εκστρατεία ουσιαστική ενημέρωσης και κινητοποίησης του κόσμου της περιοχής μας. Εμείς θα κάνουμε ότι είναι δυνατό σε αυτή την κατεύθυνση.
Ευρύτερη δημοσιοποίηση και ευαισθητοποίηση ευρύτερα της κοινωνίας του νομού.  (δελτία και συνεντεύξεις τύπου κλπ)
Να απαιτήσουμε από το Φο.Δ.Σ.Α να πάρει πίσω την απόφαση και για το απόβλητο της TOSOH και για τα διασταλλάζοντα.
Περιφρούρηση της χωματερής με αξιοποίηση του κόσμου της περιοχής και των μηχανισμών του δήμου, με ειδική ανάθεση τέτοιας αποστολής στις υπηρεσίες του δήμου.
Επιτάχυνση των έργων αποκατάστασης της χωματερής των Ταγαράδων. Καμιά νέα επιβάρυνση με νέες εγκαταστάσεις διαχείρισης απορριμμάτων και αποβλήτων στην ευρύτερη περιοχή. Άμεση έναρξη υλοποίησης των αντισταθμιστικών.
Επιτάχυνση της ολοκλήρωσης των έργων του ΧΥΤΑ Μαυροράχης ώστε να λειτουργεί ως ΧΥΤΑ σύγχρονων προδιαγραφών και με ασφάλεια στο περιβάλλον. Αναθεώρηση του περιφερειακού σχεδιασμού αστικών αποβλήτων, με πρόβλεψη τουλάχιστο ενός ΧΥΤΑ ακόμη στο νομό αποκλείοντας την ευρύτερη περιοχή των Ταγαράδων. 
Αποκλειστικά δημόσια διαχείριση απορριμμάτων
Να απαιτήσουμε από την κυβέρνηση και την  περιφέρεια να προχωρήσει άμεσα ενιαίος σχεδιασμός  διαχείρισης βιομηχανικών αποβλήτων και υλοποίησή του από αποκλειστικά δημόσιο φορέα, με το κόστος να καλύπτεται από την κερδοφορία των αντίστοιχων ομίλων.
Να αυστηροποιηθεί η νομοθεσία και τα μέτρα για τα βιομηχανικά απόβλητα και να ενισχυθούν οι υπηρεσίες ελέγχου σε προσωπικό και μέσα.
Με λαϊκές κινητοποιήσεις άμεσα στα γραφεία τους Φο.Δ.Σ.Α, το υπουργείο, την  αποκεντρωμένη διοίκηση και την περιφέρεια και με συγκέντρωση στο κέντρο της πόλης. Με στήριξη από το δήμο( λεωφορεία πανό κλπ)
*( για τα σημεία με αστερίσκο κατατέθηκαν από τη Λαϊκή Συσπείρωση στοιχεία  για τα πρακτικά)

 Τελικά το δημοτικό συμβούλιο με πλειοψηφία κατέληξε σε μια απόφαση όπου απλώς ζητά την άρση της απόφασης της Έ.Ε. του Φο. Δ. Σ. Α. σχετικά με την  TOSOH και την περαιτέρω συγκέντρωση στοιχείων γύρω από την υπόθεση. Μάλιστα δίνοντας έμφαση σε ότι αφορά την αιτιολόγηση και την έλλειψη ενημέρωσης από το ΦΟ.Δ.Σ.Α στο δήμο για την απόφαση του. ΔΕΝ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΗΚΕ  ΚΑΜΙΑ ΑΛΛΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ. ΑΡΝΗΘΗΚΑΝ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΑΣ ΝΑ ΑΝΑΤΕΘΕΙ ΣΤΟΥΣ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΥΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ Η ΕΠΟΠΤΕΙΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ για το συγκεκριμένο ζήτημα και για τα διασταλλάζοντα στη χωματερή, όπως και το σύνολο των υπολοίπων προτάσεών μας. Θεωρώντας πώς ΜΙΑ ΤΕΤΟΙΑ ΑΠΟΦΑΣΗ ΕΙΝΑΙ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΚΑΙ ΤΗ ΣΟΒΑΡΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΠΕΡΙΣΤΑΣΕΩΝ, η Λαϊκή Συσπείρωση ψήφισε παρών.