ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ Τρίτη 28 Απρίλη 2015

Οπως επισήμανε ο βουλευτής του ΚΚΕ: «Αυτή
η επένδυση γίνεται σε βάρος της ανάπτυξης άλλων κλάδων στην περιοχή, μια που
δεσμεύει αγροτική γη για βιολογικές καλλιέργειες και σε βάρος βεβαίως και της
κτηνοτροφικής παραγωγής. Γη υψηλής παραγωγικότητας που είναι στην περιοχή». Ενώ
όπως εξήγησε: «Υπάρχουν σοβαρές επιπτώσεις και στο περιβάλλον, μια που με
λαθροχειρία βαφτίζουν τέτοιους είδους επενδύσεις ως παραγωγή βιοαερίου, ενώ
πρόκειται πραγματικά για παραγωγή SYNGAS (που δεν έχει σχέση με βιοαέριο
αλλά με μονοξείδιο του άνθρακα και οξυγόνο) για να έχουν βεβαίως αυτά τα οφέλη
της συγκεκριμένης παραγωγής βιοαερίου», υπογραμμίζοντας ότι το SYNGAS «χρειάζεται να ενταχθεί σε μια
άλλη περιβαλλοντική νομοθεσία» και συγκεκριμένα στην αυστηρότερη και
δυσμενέστερη περιβαλλοντικά υποκατηγορία Α1, «πράγμα που θα ήταν απαγορευτικό
για τη συγκεκριμένη επένδυση». Υπογράμμισε ότι η «επένδυση» είναι στη βάση
της πολιτικής της απελευθέρωσης της ΕΕ που προωθεί την ιδιωτικοποίηση -
εμπορευματοποίηση της ηλεκτρικής ενέργειας και την παράδοσή της στο μεγάλο
κεφάλαιο, «διασφαλίζοντας σταθερή, υψηλή και εγγυημένη κερδοφορία στους ιδιώτες
επενδυτές, που θα την πληρώνουν πανάκριβα τα λαϊκά στρώματα».
Ο υπουργός Π.
Λαφαζάνης, ανέφερε μεν, ότι «το θεσμικό πλαίσιο αδειοδότησης μονάδων
ηλεκτροπαραγωγής από βιομάζα είναι κατά τη γνώμη μας εντελώς ανεπαρκές και σε
πολλά σημεία του ασαφές και διάτρητο, αφήνοντας κενά και προκαλώντας αντιφάσεις
που ωφελούν κερδοσκοπικές ηλεκτροπαραγωγικές επενδύσεις», επισήμανε τους
κινδύνους σε βάρος του περιβάλλοντος και της αγροτικής παραγωγής, ωστόσο στο διά ταύτα τα «μάσησε», καθώς
πρόκειται για θεσμικό πλαίσιο που καθορίζεται από την ΕΕ. Απάντησε σχετικά: «Το
υπουργείο μας ήδη έχει αρχίσει να επεξεργάζεται την αλλαγή αυτού του θεσμικού
πλαισίου (σχετικά συνολικά με τη βιομάζα), ώστε να καταστεί επωφελές για την
οικονομία μας και το περιβάλλον», χωρίς βέβαια να δηλώσει σαφές χρονοδιάγραμμα,
αν και ρωτήθηκε κατ' επανάληψη από τον Σ. Βαρδαλή, αλλά ούτε έδωσε απάντηση να
αναφέρει συγκεκριμένα τα οφέλη για τις εργατικές - λαϊκές οικογένειες.
Ο Π. Λαφαζάνης τόνισε ότι «το υπουργείο θα αξιοποιήσει όλα τα νόμιμα
μέσα για να αποτρέψει την κατασκευή» των δύο μονάδων, ωστόσο πρόσθεσε: «Βεβαίως, η αρμοδιότητα για αδειοδότηση και έκδοση
αποφάσεων έγκρισης περιβαλλοντικών όρων σύμφωνα με αυτό το θεσμικό πλαίσιο που
υπάρχει και το οποίο εμείς θέλουμε να αλλάξουμε δεν ανήκει στο υπουργείο αλλά
στις υπηρεσίες αποκεντρωμένης διοίκησης Μακεδονίας - Θράκης» και κατέληξε
λέγοντας: «Βεβαίως, εγώ δεν είναι εύκολο
να πάρω μία απόφαση, η οποία θα παραβιάζει τη σχετική, την υπάρχουσα
νομοθεσία»!