Τρίτη 28 Οκτωβρίου 2014

Ερώτηση του ΚΚΕ για τα προβλήματα στη Διεύθυνση Κοινωνικής Προστασίας στη Θεσσαλονίκη

ΠΗΓΗ 902.gr Δημοσίευση: Δευ, 27/10/2014 - 13:50
Ερώτηση προς τους υπ. Εσωτερικών και Εργασίας κατέθεσαν οι βουλευτές του ΚΚΕ Θεοδόσης Κωνσταντινίδης και Ελένη Γερασιμίδου, σχετικά με τα προβλήματα στη λειτουργία της Διεύθυνσης Κοινωνικής Προστασίας και Δημόσιας Υγείας του Δήμου Θεσσαλονίκης, λόγω έλλειψης προσωπικού.
Αναλυτικά το κείμενο:
«ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τους Υπουργούς Εσωτερικών και Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας
Θέμα: Προβλήματα στη λειτουργία της Διεύθυνση Κοινωνικής Προστασίας και Δημόσιας Υγείας του Δήμου Θεσσαλονίκης, λόγω έλλειψης προσωπικού.
Σύμφωνα με τα άρθρα 94 και 95 του Ν. 3852/2010 (πρόγραμμα Καλλικράτης) μεταφέρθηκαν στους κεντρικούς Δήμους μεταξύ άλλων και οι αρμοδιότητες των πρώην Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων στον τομέα της Κοινωνικής Προστασίας και της καταβολής Προνοιακών Επιδομάτων, οι οποίες ασκούνται από τον κεντρικό Δήμο για λογαριασμό όλων των Δήμων της αντίστοιχης Περιφερειακής Ενότητας.
Μεταξύ των αρμοδιοτήτων είναι και η έκδοση βιβλιαρίων ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης των οικονομικώς αδυνάτων και ανασφάλιστων πολιτών που εκδίδονται από το Δήμο Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με τα παραπάνω άρθρα, για λογαριασμό και των 13 Δήμων της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης. Οι εξυπηρετούμενοι πολίτες, λόγω της καπιταλιστικής οικονομικής κρίσης και της ασκούμενης αντιλαϊκής πολιτικής από όλες τις προηγούμενες κυβερνήσεις, αλλά και από τη σημερινή συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ, ανέρχονται πλέον στις 20.000 ετησίως.
Ως συνέπεια λοιπόν του μεγάλου όγκου των πολιτών που προσέρχονται καθημερινά στη Διεύθυνση Κοινωνικής Προστασίας και Δημόσιας Υγείας και της μεγάλης έλλειψης προσωπικού, δημιουργούνται τα παρακάτω προβλήματα:

Παρατηρείται σημαντική καθυστέρηση για την έκδοση και θεώρηση των βιβλιαρίων υγείας του κάθε ανασφάλιστου πολίτη λόγω της μη δυνατότητας πρόσβασης της Υπηρεσίας στο πληροφοριακό Σύστημα ΑΤΛΑΣ του υπουργείου Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλειας και Πρόνοιας.
Υπάρχει μεγάλη καθυστέρηση στη σύνταξη και διεκπεραίωση των Αποφάσεων Δημάρχου για τις υποθέσεις που έχει εξετάσει η Επιτροπή Κοινωνικής Αρωγής για θεώρηση ή έκδοση των βιβλιαρίων τους.
Δεν μπορεί να υπάρχει ενημέρωση των πολιτών (τηλεφωνική και προσωπική) για την έκβαση των αιτήσεών τους που εκκρεμούν ως προς τα δικαιολογητικά. Να σημειωθεί πως το διάστημα που εργαζόταν στην Υπηρεσία προσωπικό με δίμηνες συμβάσεις, καθημερινά γύρω στις 100 περιπτώσεις διευθετούνταν μέσω τις προσωπικής ενημέρωσης των ανασφάλιστων πολιτών.
Υπάρχει μεγάλη καθυστέρηση στην αλληλογραφία της Υπηρεσίας με συνεργαζόμενους φορείς (Εφορίες, Κοινωνικές Υπηρεσίες άλλων Δήμων, Νοσοκομεία, Ψυχιατρεία, ΟΑΕΔ, ΙΚΑ, ΟΑΕΕ κ.λπ.).
Ταυτόχρονα δεν υπάρχει έγκαιρη διεκπεραίωση των αιτήσεων για χορήγηση έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης, λόγω παλαιότερων εκκρεμοτήτων από το 2013.
Με βάση τα παραπάνω ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κ.κ. Υπουργοί σε ποιες άμεσες ενέργειες θα προβεί η κυβέρνηση για:
Να γίνουν όλες οι απαραίτητες προσλήψεις του αναγκαίου μόνιμου προσωπικού, με πλήρη μισθολογικά και ασφαλιστικά δικαιώματα για τη στελέχωση της Υπηρεσίας ώστε να υπάρξει έγκαιρη διεκπεραίωση των αιτημάτων των πολιτών.
Να δοθεί στην Υπηρεσία η αναγκαία πρόσβαση στο πληροφοριακό Σύστημα ΑΤΛΑΣ του υπουργείου Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλειας και Πρόνοιας.
Μέτρα υγιεινής και ασφάλειας του χώρου και του προσωπικού, λόγω της καθημερινής συναλλαγής με κοινό με πολλά σοβαρά και μεταδιδόμενα νοσήματα».