Πέμπτη 18 Απριλίου 2019

ΚΟ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΟΥ ΚΚΕ


Εκδήλωση για την Προσχολική Αγωγή



Η πρόταση του ΚΚΕ για την Προσχολική Αγωγή, που βάζει στο επίκεντρό της τις σύγχρονες ανάγκες των παιδιών και των γονιών τους, παρουσιάσθηκε σε εκδήλωση της ΚΟ Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ, που πραγματοποιήθηκε στο υπαίθριο αμφιθέατρο του Δήμου Θεσσαλονίκης, με ομιλητή τον Κυριάκο Ιωαννίδη, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και υπεύθυνο του Τμήματος Παιδείας της ΚΕ (εδώ το βίντεο)


Συνοπτικά και εμπεριστατωμένα ο Κ. Ιωαννίδης αναφέρθηκε στην αναγκαιότητα της Προσχολικής Αγωγής, αλλά και στη σημασία την ευθύνη για την ολόπλευρη διαπαιδαγώγηση του παιδιού της προσχολικής ηλικίας να την έχει η κοινωνία. Και προέτρεψε να αποτελέσει κριτήριο ψήφου και στις εκλογές αλλά και πεδίο αγωνιστικών διεκδικήσεων.
Όπως είπε, «αυτή η ανάγκη πηγάζει από τις δυνατότητες που σήμερα γεννιούνται από την ανάπτυξη της επιστήμης, από τον πλούτο που παράγουν οι εργαζόμενοι, από την ολοένα και πιο αυξανόμενη σημασία της γυναικείας εργασίας». 
Ανέφερε ότι δομές Προσχολικής Αγωγής, σύγχρονες και με όλες τις απαραίτητες δομές υπάρχουν και σήμερα, αλλά τις χαίρονται αυτοί που τα έχουν. Στον αντίποδα αυτής της πολυτέλειας ζουν οι πολλοί, ανέφερε, προσθέτοντας: 
«Δυστυχώς, η κρατική μέριμνα για όλο το φάσμα της προσχολικής ηλικίας, από τη στιγμή που το παιδί γεννιέται μέχρι και την είσοδό του στο σχολείο, είναι πολύ πίσω από τις υπάρχουσες ανάγκες. Έτσι, η αγωνία της λαϊκής οικογένειας είναι μια μόνιμη κατάσταση. (...) Οι δημοτικές δομές παραμένουν συρρικνωμένες, ελλειμματικές, σε ενοικιαζόμενα και ακατάλληλα πολλές φορές κτίρια, για να υλοποιηθεί η παιδαγωγική πράξη και να διασφαλιστούν η φροντίδα και η ασφάλεια των παιδιών. Οι δε δημόσιες επενδύσεις για αυτές τις υποδομές είναι σχεδόν ανύπαρκτες. (...) Αλλά και η κατάσταση στα Νηπιαγωγεία δεν είναι καλύτερη, παρά την προπαγάνδα της κυβέρνησης ότι υλοποιεί τη δίχρονη Προσχολική Αγωγή». 
Παρουσίασε στοιχεία για την κατάσταση που είχε διαμορφωθεί την περίοδο των εγγραφών στα Νηπιαγωγεία, με τους γονείς να μην ξέρουν εάν το παιδί τους θα πάει στο Νηπιαγωγείο της γειτονιάς ή θα πρέπει να μεταναστεύσει στην άκρη του δήμου. Για το συνωστισμό των νηπίων (25 και 27 παιδιά) στα τμήματα. Για την έωλη θεσμοθέτηση της υποχρεωτικότητας από την κυβέρνηση, χωρίς να παίρνονται τα αναγκαία μέτρα με τη δημιουργία υποδομών, με αποτέλεσμα οι γονείς να καλούνται να διαχειριστούν το αδιέξοδο.
Τόνισε ότι «και σε αυτόν τον ευαίσθητο τομέα, το βάρβαρο αυτό σύστημα δεν μπορεί και δεν θέλει να ικανοποιήσει με καθολικό τρόπο την ανάγκη για σύγχρονες, αναβαθμισμένες δομές Προσχολικής Αγωγής». 
Παρουσιάζοντας την πρόταση του ΚΚΕ σημείωσε: «Βασικό χαρακτηριστικό της δικής μας αντίληψης είναι ότι μετατρέπουμε σχεδιασμένα την υπόθεση της διαπαιδαγώγησης των παιδιών αυτής της ηλικίας σε υπόθεση όλης της κοινωνίας και όχι απλά στενά της οικογένειας.
Με τον τρόπο αυτόν απελευθερώνονται η γυναίκα και η οικογένεια από την αποκλειστική ευθύνη για τη φροντίδα των παιδιών. (...) Η θέση του ΚΚΕ για την ευθύνη της κοινωνίας για την ανατροφή των παιδιών δεν μειώνει τη σημασία ούτε της γονικής ευθύνης ούτε της στοργικής σχέσης γονιού - παιδιού. Απεναντίας, δημιουργεί όλες τις προϋποθέσεις για μια πιο ουσιαστική και ποιοτική ενασχόληση του γονέα με το παιδί του». 
Και εξήγησε: «Σε αυτήν την κατεύθυνση, στη δική μας πρόταση, το εργατικό κράτος δημιουργεί μια σειρά από σύγχρονες εξειδικευμένες δομές (εντός και εκτός της προσχολικής δομής) για την αξιοποίηση του μη εργάσιμου, "ελεύθερου" χρόνου των γονιών και των παιδιών τους, με καθολικά δωρεάν πρόσβαση σε αυτές.
Επίσης, δημιουργούνται μια σειρά από επιστημονικές δομές στήριξης, επιμόρφωσης και ενημέρωσης των γονιών για την ανατροφή και τη διαπαιδαγώγηση των παιδιών τους. (...) Η νέα κοινωνία θέτει στο επίκεντρο του σχεδιασμού της την ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού και αυτό ξεκινά από τη γέννησή του και καθ' όλη τη διάρκεια της ζωής του και αφορά στη γνωστική, συναισθηματική, βουλητική και σωματική πλευρά.
Σε αυτές τις δομές Προσχολικής Αγωγής κάθε παιδί έως 6 ετών έχει θέση, χωρίς κανέναν αποκλεισμό. Γιατί, η φοίτηση των παιδιών στις δομές Προσχολικής Αγωγής δεν έχει να κάνει με τη δυνατότητα που έχουν οι οικογένειες να κρατήσουν τα παιδιά στο σπίτι τους.
Δεν είναι, δηλαδή, λύση ανάγκης, αλλά προσδιορίζεται με βάση τα ευεργετικά αποτελέσματα που έχει για το παιδί, την οικογένεια και την κοινωνία.
Οι δομές της Προσχολικής Αγωγής οργανώνονται έτσι, με ουσιαστική διασφάλιση και όχι στα λόγια, υποκριτικά, το δικαίωμα στη μητρότητα με κάθε επιστημονικό μέσο, η αναγκαία ιατρική παρακολούθηση της εγκύου και η ανάλογη διάρκεια της γονικής άδειας, ώστε να εκπληρώνεται με ουσιαστικό τρόπο η πιο άμεση σχέση του παιδιού με την μητέρα στους πρώτους μήνες της ζωής του». 

Ακολούθησαν παρεμβάσεις υποψηφίων της «Λαϊκής Συσπείρωσης» μέσα από τις οποίες αναδείχθηκε η δραματική κατάσταση που υπάρχει στις δομές και τις υποδομές Προσχολικής Αγωγής, οι ελλείψεις εκπαιδευτικών, η μάχη που δίνουν κυριολεκτικά εκπαιδευτικοί και γονείς να αντεπεξέλθουν στα προβλήματα που δημιουργεί η πολιτική που υλοποιούν κυβέρνηση και δήμοι, αλλά και η ολοένα και μεγαλύτερη εμπορευματοποίηση του δικαιώματος των παιδιών στην Προσχολική Αγωγή.
Μίλησαν ο Μίμης Παπαδόπουλος (εδώ το βίντεο), δάσκαλος και υποψήφιος στο Δ' Διαμέρισμα του Δήμου Θεσσαλονίκης, ο Σταύρος Τριλυράκης (εδώ το βίντεο), υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος Νεάπολης - Συκεών, ο Μάριος Παλάντζας (εδώ το βίντεο), υποψήφιος δήμαρχος Παύλου Μελά και η Σίσσυ Πολυκάρπου (εδώ το βίντεο), εκπαιδευτικός σε σχολείο του Δήμου Δέλτα και υποψήφια περιφερειακή σύμβουλος.