Σάββατο 21 Μαρτίου 2015

ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ: Ιδιωτικοποιήσεις και νέα διόδια στους οδικούς άξονες



ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ Παρασκευή 20 Μάρτη 2015
Αποκαλυπτικές οι τοποθετήσεις του Γ. Σταθάκη σε συνεδρίαση της αρμόδιας κοινοβουλευτικής Επιτροπής
Τη συνέχιση της πολιτικής ιδιωτικοποιήσεων και επιβολής νέων διοδίων στους οδικούς άξονες επιβεβαίωσε η κυβέρνηση. Ετσι, σχετικά με την Εγνατία Οδό ουσιαστικά προωθεί την ιδιωτικοποίηση, με διαφορετικό όμως τρόπο από αυτόν που προωθούσε η προηγούμενη συγκυβέρνηση - διαδικασία που θα συνοδευτεί μάλιστα και με την κατασκευή νέων σταθμών διοδίων στον άξονά της. Η παραμονή των διοδίων σε όλους τους αυτοκινητόδρομους, η διατήρηση των συμβάσεων για τα έργα των μεγάλων αυτοκινητόδρομων εντάσσονται στα άμεσα σχέδια της κυβέρνησης, σύμφωνα με όσα ανέφερε ο υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού Γ. Σταθάκης, μιλώντας την Τετάρτη 18/3 στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής.
Χαράτσωμα με προσθήκη νέων διοδίων στην Εγνατία
Εξάλλου, απόδειξη των σχεδιασμών της κυβέρνησης σε ό,τι αφορά την Εγνατία Οδό, είναι ότι η Επιτροπή της Βουλής συνεδρίασε, προκειμένου τα μέλη της να ενημερωθούν από τους εκπροσώπους της εταιρείας «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ», για τη διαδικασία που είναι σε εξέλιξη και αφορά τη σύναψη δύο συμβάσεων με τις οποίες παραχωρούνται σε εργολάβους η λειτουργία και συντήρηση δύο τμημάτων της Εγνατίας, προϋπολογισμού η κάθε μία 75 εκατομμυρίων ευρώ προ ΦΠΑ. Οι συμβάσεις έχουν χρονοδιάγραμμα έως το 2018...
Ο υπουργός δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο η Εγνατία να πάει στο ΤΑΙΠΕΔ, κάτι που όπως ανέφερε θα έπρεπε να γίνει εντός του πρώτου τριμήνου, σημειώνοντας κατά τα άλλα ότι «η πολιτική ηγεσία θα εξετάσει όλα τα περιθώρια και τις δυνατότητες που έχουμε για να βρούμε άλλη λύση ή μια λύση την οποία θεωρούμε συμβατή με τις δικές μας προτεραιότητες».
Οσον αφορά τα διόδια, στα ήδη 7 που υπάρχουν θα προστεθούν άλλα 6 στον άξονα της Εγνατίας και άλλα 5 στους κάθετους άξονες. Αυτό σημαίνει πρακτικά, σύμφωνα με όσα ανέφερε χαρακτηριστικά ο Τομεάρχης Λειτουργίας και Συντήρησης της εταιρείας, Μ. Μπούγαλης, «τα έσοδα από τα διόδια σήμερα είναι περίπου 60 εκατομμύρια ευρώ το έτος. Σε σχέση με το σχεδιασμό που υπάρχει στην Εγνατία και το αν υλοποιηθεί, δηλαδή αν μπουν και τα άλλα διόδια, τα έσοδα της Εγνατίας θα ξεπεράσουν τα 80 εκατ. ευρώ»!

Στην πραγματικότητα, δηλαδή η συγκυβέρνηση προσθέτει και νέα διόδια στην πλάτη του λαού, ενώ μόνο σαν εμπαιγμός μπορεί να θεωρηθεί η προσπάθεια του Γ. Σταθάκη να παρουσιάσει τα ηλεκτρονικά - αναλογικά διόδια ως «κοινωνική μέριμνα» απέναντι στους εργαζόμενους... Με τις πατέντες αυτές η κυβέρνηση προσπαθεί να επισκιάσει το γεγονός ότι εξακολουθεί να έχει σε πλήρη ισχύ τα χαράτσι των διοδίων προς όφελος του μεγάλου κεφαλαίου.
Ο Γ. Σταθάκης διαβεβαίωσε, επίσης, ότι θα τηρηθούν οι συμβάσεις με τις κατασκευαστικές εταιρείες και θα «ολοκληρωθούν τα έργα», σημειώνοντας χαρακτηριστικά: «Επί της αρχής, όλοι θέλουν να ολοκληρωθούν τα έργα και θα ολοκληρωθούν, δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα επ' αυτού, πρέπει να ολοκληρωθούν»!
Καλείται να πληρώσει διπλά ο λαός
Από το ΚΚΕ, ο βουλευτής του Κόμματος, Σ. Βαρδαλής, μιλώντας στη συνεδρίαση της Επιτροπής επισήμανε: «Ολοι μας γνωρίζουμε εδώ την πολιτική, τόσο στην κατασκευή, όσο και στη συντήρηση των μεγάλων οδικών αξόνων της χώρας μας που ακολούθησαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις. Φαίνεται όμως ότι η ιδιωτικοποίηση είναι και δική σας πολιτική για τη συνέχεια από εδώ και πέρα. Διότι, κατά τη γνώμη μας, η συντήρηση της Εγνατίας Οδού θα μπορούσε κάλλιστα να γίνει από την ίδια εταιρεία και από τους εργαζόμενους που έχει σήμερα. Δεύτερον, αποδεικνύεται περίτρανα ότι παρά το ότι ο λαός πλήρωσε για την κατασκευή αυτού του έργου, με τα διόδια που σήμερα υπάρχουν και που πάνω - κάτω, αν δεν κάνω λάθος, είναι πάνω από 60 ευρώ από Ηγουμενίτσα έως τους Κήπους και δεν ξέρω πόσο θα αυξηθεί με τα διόδια που ήδη είναι προγραμματισμένα να μπουν και στους κάθετους άξονες, στην ουσία, καλείται ο λαός να ξαναπληρώσει για δεύτερη φορά για να χρησιμοποιήσει αυτόν το δρόμο».