Τετάρτη 25 Μαρτίου 2015

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΚΕ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ: Για τους ωρομίσθιους σε ευρωπαϊκά προγράμματα



ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ Τρίτη 24 Μάρτη 2015
Αντιμέτωποι με μία σειρά από προβλήματα βρίσκονται οι ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί που απασχολούνται εδώ και χρόνια σε ευρωπαϊκά προγράμματα και η πρόσληψή τους γίνεται από διάφορους φορείς (ΙΝΕΔΙΒΙΜ, ΑΠΘ). Ενα από αυτά, το πρόγραμμα «Διάπολις: Εκπαίδευση αλλοδαπών και παλιννοστούντων μαθητών», φέτος έληξε, με τη διακοπή της χρηματοδότησής του, αφήνοντας χωρίς δουλειά σχεδόν 200 εκπαιδευτικούς.
Για το θέμα Ερώτηση κατέθεσε προς τον υπουργό Παιδείας το ΚΚΕ, ζητώντας μονιμοποίηση, ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, ασφαλιστικά δικαιώματα και μέτρα ανακούφισης για τους ωρομίσθιους και μόνιμη λειτουργία από το υπουργείο Παιδείας τμημάτων υποστήριξης ευπαθών ομάδων.

Οι βουλευτές του Κόμματος Λ. Κανέλλη, Σ. Βαρδαλής, Χρ. Κατσώτης, Στ. Τάσσος και Μαν. Συντυχάκης, που υπογράφουν την Ερώτηση, σημειώνουν μεταξύ άλλων ότι οι εκπαιδευτικοί του παραπάνω προγράμματος αναγκάζονταν να δουλεύουν αποσπασματικά, χωρίς προοπτική, μόνο για συγκεκριμένους μήνες και να λαμβάνουν τους ήδη πετσοκομμένους μισθούς τους με μεγάλη χρονική καθυστέρηση και με μεγάλες κρατήσεις.
Θυμίζουν πως η πραγματικότητα, όμως, είναι η ίδια και για τους εργαζόμενους εκπαιδευτικούς που στελεχώνουν τα ευρωπαϊκά προγράμματα εκπαίδευσης ενηλίκων. «Πακέτα ωρών διδασκαλίας με συμβάσεις έργου και όχι αορίστου χρόνου, που ισοδυναμούν με δουλειά λίγων εβδομάδων έως 3 - 4 μηνών (Κέντρα Διά βίου Μάθησης, "ΟΔΥΣΣΕΑΣ"), ανασφάλιστη εργασία ή εξαναγκασμός σε μπλοκάκι, πληρωμές μετά από ένα χρόνο από τη λήξη των τμημάτων, με κρατήσεις που ξεπερνούν το 20%, μειωμένα ωρομίσθια σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, απαγόρευση συμπλήρωσης ωρών και από άλλα προγράμματα του ΙΝΕΔΙΒΙΜ πέραν του ενός σε όσους εκπαιδευτικούς βρίσκονται στους αντίστοιχους πίνακες», είναι η κατάσταση που περιγράφεται.
Παράλληλα, επισημαίνεται πως και τα συγκεκριμένα προγράμματα αδυνατούν να ικανοποιήσουν τις κοινωνικές ανάγκες. Ειδικά για το «ΔΙΑΠΟΛΙΣ» επισημαίνεται πως «δεν καλύπτει και δεν απαντά στις πραγματικές ανάγκες που υπάρχουν στη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας ως δεύτερης σε πολύγλωσσους μαθητές. Εχει αποσπασματικό χαρακτήρα, την ίδια ώρα που υπάρχουν ουσιαστικές ανάγκες για τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας ως δεύτερης. Διδασκαλία που πρέπει να είναι ενταγμένη μέσα στα πλαίσια ενός ενιαίου εκπαιδευτικού συστήματος και καθολική για όσους το έχουν ανάγκη. Διδασκαλία που θα πραγματοποιείται με ευθύνη των πανεπιστημιακών τμημάτων για τους ενήλικες και με ευθύνη του σχολείου για τους εφήβους. «Η ολόπλευρη ικανοποίηση της ανάγκης αυτής και η ένταξη της διδασκαλίας στο ενιαίο εκπαιδευτικό σύστημα προϋποθέτει εκπαιδευτικούς με μόνιμη και σταθερή εργασία, μαζικούς διορισμούς», σημειώνουν οι βουλευτές του ΚΚΕ.