Σάββατο 28 Μαρτίου 2015

ΣΥΓΚΥΒΕΡΝΗΣΗ: Κανένα μέτρο για την κάλυψη των κενών στα σχολεία



ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ Παρασκευή 27 Μάρτη 2015
Συζητήθηκε στη Βουλή Επίκαιρη Ερώτηση του ΚΚΕ για την ανάγκη κάλυψης των εκπαιδευτικών αναγκών με μόνιμους διορισμούς
Κανένα ουσιαστικό μέτρο για την κάλυψη των κενών στα σχολεία και την πρόσληψη μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού δεν υπάρχει στον άμεσο προγραμματισμό της κυβέρνησης, σύμφωνα με όσα ανέφερε ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Τ. Κουράκης, απαντώντας χτες το πρωί από το βήμα της Βουλής, σε σχετική Επίκαιρη Ερώτηση που κατέθεσε το ΚΚΕ.
Οπως τόνισε ο βουλευτής του ΚΚΕ Γ. Λαμπρούλης, για μια ακόμα χρονιά «παραμένει ανοιχτή η χρόνια πληγή των χαμένων διδακτικών ωρών στα σχολεία όλης της χώρας, καθώς οι μόνιμοι διορισμοί και φέτος, αυτή τη σχολική χρονιά που διανύουμε, ήταν μηδενικοί, αλλά και οι προσλήψεις των αναπληρωτών ήταν αρκετά μειωμένες σε σχέση με τις αρχικές εξαγγελίες της προηγούμενης κυβέρνησης». Οπως ανέφερε καταθέτοντας συγκεκριμένα στοιχεία «είχαμε 11.000 αποχωρήσεις εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση και αντίστοιχα περίπου 16.000 περίπου αποχωρήσεις στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, οι οποίες λόγω των πολύ λίγων προσλήψεων έχουν οδηγήσει σε χιλιάδες κενά και στην Πρωτοβάθμια, αλλά και στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση», με αποτέλεσμα τα χιλιάδες κενά με το πρόβλημα να παρουσιάζεται πιο έντονο στην Ειδική Αγωγή.

Τόνισε ότι τα σχολεία έχουν απογυμνωθεί από το απαραίτητο εκπαιδευτικό δυναμικό, αυξάνονται οι χαμένες διδακτικές ώρες, υποβαθμίζεται η λειτουργία τους με ό,τι συνεπάγεται για την εκπαίδευση των μαθητών, ενώ συνεχίζουν να κυριαρχούν οι ελαστικές μορφές απασχόλησης «χιλιάδες εκπαιδευτικοί συνεχίζουν να βρίσκονται σε εργασιακή ομηρία, περιπλανώμενοι χρόνια τώρα σε όλη την Ελλάδα με την ιδιότητα του αναπληρωτή».
Απαίτησε συγκεκριμένες απαντήσεις για την κάλυψη όλων των κενών με μόνιμο προσωπικό, για τις συγχωνεύσεις των σχολείων που έχουν ως αποτέλεσμα να στοιβάζονται δεκάδες μαθητές στις αίθουσες, αλλά και με τα παιδιά στα σχολεία της Λάρισας, της Ηλείας, Κεφαλονιάς κ.ά., που θα κληθούν να δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις σε μαθήματα που δεν διδάχθηκαν λόγω των κενών, όπως το μάθημα «Αρχές Οργάνωσης, Διοίκησης και Επιχειρήσεων» και «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας».
Ο αναπληρωτής υπουργός παρέπεμψε την επίλυση του προβλήματος ...«στα επόμενα χρόνια». Ενώ σε ό,τι αφορά το άμεσο μέλλον, όπως είπε η κυβέρνηση εργάζεται σε τρία επίπεδα: «Το πρώτο επίπεδο είναι αυτός της συνεργασίας με το συναρμόδιο υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, για να καθορίσουμε τον αριθμό των προσλήψεων. Πρέπει να σας πω με κάθε ειλικρίνεια ότι αυτός ο αριθμός των 15.000 δυστυχώς δεν αφορά προσλήψεις μόνο στην εκπαίδευση (....) Το δεύτερο επίπεδο είναι αυτό της επιστροφής των διαθέσιμων εκπαιδευτικών στο δημόσιο σχολείο. Το τρίτο επίπεδο είναι αυτό της εξασφάλισης επαρκών πιστώσεων για την πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών».
Οπως είπε, μεταξύ άλλων, ο Τ. Κουράκης, «δεν μπορούμε να μη χρησιμοποιήσουμε κονδύλια από το ΕΣΠΑ για να καλύψουμε τα κενά που έχουμε. Πρέπει να σας πω ότι σε καμία περίπτωση δεν προκρίνουμε τις ελαστικές σχέσεις εργασίας για τη δημόσια εκπαίδευση. Ομως, στην παρούσα δημοσιονομική συγκυρία, κάθε πίστωση, έστω και με τον τρόπο που σας ανέφερα, είναι απολύτως απαραίτητη»!