Με επιστολή του, το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Γονέων του 6ου Δημοτικού Σχολείου Συκεών προς το δήμαρχο, το Δημοτικό Συμβούλιο, την τεχνική υπηρεσία του Δήμου Νεάπολης - Συκεών και την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, αναφέρεται στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία της περιοχής και απαιτεί να παρθούν άμεσα μέτρα για την αντισεισμική προστασία και θωράκιση των σχολείων και των δημόσιων κτιρίων του Δήμου Νεάπολης - Συκεών.
Αναφορά στην επιστολή του Διοικητικού Συμβουλίου κατέθεσαν οι βουλευτές του ΚΚΕ Θεοδόσης Κωνσταντινίδης και Ελένη Γερασιμίδου στη Βουλή, προς τους υπουργούς Εσωτερικών, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Αναλυτικά στην επιστολή του, το ΔΣ του Συλλόγου Γονέων του 6ου Δημοτικού Σχολείου Συκεών αναφέρει:
«Με βάση τη γενικότερη ανησυχία που υπάρχει για τη σεισμική δραστηριότητα στη χώρα και μετά και τα πρόσφατα γεγονότα στην Κεφαλονιά κυρίως, δεν μπορούμε παρά να μην ανησυχούμε έντονα για το κατά πόσο τα παιδιά μας είναι ασφαλή στα σχολεία, κατά πόσο τα σχολεία του Δήμου μας πληρούν τα κριτήρια στατικής επάρκειας. Ξεκινώντας από τους δημόσιους Παιδικούς Σταθμούς ως τα Λύκεια. Μας αφορά άμεσα το κτιριακό σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης, καθώς τα παιδιά μας θα περάσουν από όλες αυτές τις βαθμίδες.

Η μεγάλη σεισμικότητα της Ελλάδας μας κατατάσσει σε μια θλιβερή πρωτιά (1η θέση) στην Ευρώπη και στην 6η παγκοσμίως. Ακόμη πιο θλιβερή όμως είναι η εγκληματική αμέλεια των κυβερνήσεων, που κάνει ένα φυσικό φαινόμενο να γίνεται φονικό.
Από τις 14.500 σχολικές μονάδες της χώρας, οι 8.320 χαρακτηρίζονται ως "γερασμένες", ποσοστά 57,4%. Από τις υπόλοιπες 6.180, μόνο οι 3.050 έχουν χτιστεί με αυστηρές αντισεισμικές προδιαγραφές, ποσοστά δηλαδή 21%. Στην Ελλάδα γίνεται ένας μεγάλος σεισμός ανά 1,5 χρόνο.
Ένας στοιχειώδης αντισεισμικός έλεγχος που γινόταν, σταμάτησε το Μάρτη του 2010 λόγω περικοπών. Με την κατάργηση του Οργανισμού Σχολικών Κτηρίων (ΟΣΚ), αυτούς τους προσεισμικούς ελέγχους ανέλαβαν οι δήμοι (βλ. "Καλλικράτης"). Στα πλαίσια του Γενικού Σχεδίου Πολιτικής Προστασίας (βλ. "Ξενοκράτης"), οι δήμοι είναι αυτοί που υποχρεούνται να μεριμνήσουν για την εξασφάλιση των αναγκαίων υποδομών, ώστε να είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν καταστάσεις έκτακτης ανάγκης (σεισμούς, πλημμύρες, πυρκαγιές), εφόσον έχουν χρήματα. Επίσης, οι δήμοι και οι περιφέρειες είναι πλέον αυτοί που υποχρεούνται να καθορίζουν κέντρα υποδοχής πληγέντων, να διενεργούν "ασκήσεις σεισμών" κλπ.
Οι σεισμοί δεν μπορούν να προβλεφθούν πλήρως, αλλά ούτε και να αποφευχθούν. Αντιλαμβανόμαστε πολύ καλά ότι οι προσεισμικοί έλεγχοι κτιρίων δεν αποφέρουν μεγάλα κέρδη, μάλλον αποτελούν κόστος. Παρόλα αυτά, υπάρχει και η ανάλογη τεχνογνωσία και το εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό, έχει δηλαδή η ανθρωπότητα και η Ελλάδα τα μέσα πλέον για να ελαχιστοποιηθεί ο σεισμικός κίνδυνος. Ειδικά σε αυτήν την περίοδο που διανύουμε, της κρίσης και της μεγάλης ανεργίας στον κατασκευαστικό κλάδο (οικοδομές), εάν υπήρχε άραγε πραγματική και ουσιαστική πολιτική αντισεισμικής θωράκισης και προστασίας των δημοσίων κτιρίων, των πολιτών και των περιουσιών τους, πόσοι χιλιάδες εργαζόμενοι (οικοδόμοι κ.ά.) θα μπορούσαν να εργαστούν;
Απευθυνόμαστε στην Τοπική Διοίκηση του Δήμου και απαιτούμε να πάρει όλες τις πρωτοβουλίες και να βάλει σε θέση προτεραιότητας τον αντισεισμικό έλεγχο όλων των δημόσιων κτιρίων. Είναι λόγια του αέρα η επίκληση του αποθεματικού, όταν δε χρησιμοποιείται για να καλύψει πραγματικά λαϊκά προβλήματα, όπως ο αντισεισμικός έλεγχος.
Για μια ακόμη φορά, απαιτούμε το αποθεματικό του δήμου να αξιοποιηθεί προς όφελος των δικών μας αναγκών και όχι των τραπεζών που το διαχειρίζονται. Δεν έχει κανένα νόημα η διοίκηση τον Δήμου να το διατυμπανίζει εάν δεν αξιοποιείται προς όφελος αυτών που το δημιούργησαν με τη (βαριά) φορολόγησή τους, δηλαδή όλους εμάς.
Διεκδικούμε:
  • Να ξεκινήσουν ουσιαστικοί και ενδελεχείς έλεγχοι (κι όχι μόνο εποπτικοί) όλων των σχολικών μονάδων από τις αρμόδιες επιτροπές του ΟΣΚ (ακόμη και των γυμναστηρίων και των πολιτιστικών κέντρων στα οποία τα παιδιά μας περνούν αρκετές ώρες εβδομαδιαία), δηλαδή έλεγχοι για τη στατική επάρκεια των κτιρίων, εάν υπάρχουν έξοδοι διαφυγής, πυρασφάλεια, επάρκεια σε προαύλια, χώροι συγκέντρωσης, όχι πολυώροφα, αντοχή σε μεγαλύτερες επιταχύνσεις κλπ, σύμφωνα με τους τελευταίους αντισεισμικούς κανονισμούς του 2003 (Γενικό Σχέδιο Πολιτικής Προστασίας). Για όσα κτίρια δεν προκύπτει αντισεισμική επάρκεια να αντικατασταθούν με σύγχρονα αντισεισμικά κτίρια. Να συνταχθεί επικαιροποιημένο μητρώο ελέγχων.
  • Να ενημερωθούμε εάν υπάρχουν πιστοποιητικά καταλληλότητας για τους Παιδικούς Βρεφονηπιακούς Σταθμούς, τα σχολεία, τα αθλητικά και πολιτιστικά κέντρα του Δήμου μας.  
  • Ανέγερση σύγχρονων και ασφαλών σχολικών συγκροτημάτων 100% δημόσιου χαρακτήρα, χωρίς εμπλοκή των ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημόσιου Ιδιωτικού Τομέα) και λογής επιχειρηματιών, καθώς ο οποιοσδήποτε σχεδιασμός τους θα έχει σαν αποκλειστικό γνώμονα τη μεγιστοποίηση των κερδών τους κι όχι το κοινωνικό συμφέρον. Πρόσφατα, παράδειγμα προς αποφυγή στο Δήμο μας αποτελεί η ανέγερση μέσω ΣΔΙΤ του 4ου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου Πεύκων, του 7ου Νηπιαγωγείου Πεύκων και του 1ου ΕΠΑΛ Συκεών, η οποία σταμάτησε γιατί ο εργολάβος (η κατασκευάστρια εταιρεία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ) την έκρινε ασύμφορη για τον ίδιο, καθώς ανέλαβε άλλα κατασκευαστικά φιλέτα ανά τη χώρα.  
  • Τακτική και ουσιαστική ενημέρωση και προετοιμασία των πολιτών και ειδικότερα των μικρών μαθητών με Προγράμματα Αντισεισμικής Αγωγής, για γρήγορη εκκένωση και διαφυγή.
  • Δημιουργία ενιαίου κρατικού φορέα Αντισεισμικής Θωράκισης, με διάθεση πόρων για την ουσιαστική κάλυψη των λαϊκών μας αναγκών».