Σάββατο 30 Αυγούστου 2014

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: Αυξάνονται οι τιμές στα εισιτήρια του ΟΑΣΘ από 1η Οκτώβρη



ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ Παρασκευή 29 Αυγούστου 2014
Με απόφαση των υπουργών Οικονομικών, Υποδομών - Μεταφορών και Δικτύων, καθορίστηκαν οι τιμές των εισιτηρίων του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) που θα ισχύσουν από 1η Οκτώβρη του 2014. Προβλέπονται μεγάλες αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων και τσουχτερά πρόστιμα που θα στέλνονται στις εφορίες. Η απόφαση αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο της πολιτικής περικοπής της κρατικής χρηματοδότησης προς τον ΟΑΣΘ κατά περίπου 250 εκ. ευρώ και διασφάλισης της «βιωσιμότητας» του Οργανισμού «με αύξηση των ιδίων εσόδων του», προκειμένου να μη θιγούν τα κέρδη των μετόχων του.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΒΙΝΤΕΟ ΑΠΟ ΠΡΟΣΦΑΤΗ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ 
ΛΑΪΚΩΝ ΕΠΙΤΟΠΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΑΜΕ 
ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ «ΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ» 
ΤΩΝ ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΟΙΩΝ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ.
 https://www.youtube.com/watch?v=WAJYZ0TNRhI
Αναλυτικά: Το κανονικό εισιτήριο μίας (1) μόνο μετακίνησης σε οποιαδήποτε λεωφορειακή γραμμή αυξάνεται από 0,80 λεπτά σε 1 ευρώ. Το μειωμένο εισιτήριο μίας (1) μόνο μετακίνησης παραμένει στα 0,50 λεπτά. Το εισιτήριο δύο (2) μετακινήσεων διά μετεπιβιβάσεων, από και προς κάθε κατεύθυνση αυξάνεται από τα 0,90 λεπτά στα 1,20 ευρώ και περιορίζεται η χρονική του διάρκεια από τα 90 λεπτά στα 70 λεπτά. Το μειωμένο εισιτήριο δύο (2) μετακινήσεων ορίζεται στα 0,60 λεπτά.
Τα εισιτήρια μιας και δύο μετακινήσεων αν εκδίδονται από τα μηχανήματα εντός των λεωφορείων θα πληρώνονται κατά 0,10 λεπτά ακριβότερα, έναντι των προτυπωμένων.
Την πολιτική περικοπής της κρατικής χρηματοδότησης πληρώνουν και οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ. Ηδη έχει αποφασισθεί αναδρομική μείωση των αποδοχών τους κατά 5% για το 2014, ενώ η μείωση αυτή θα αυξηθεί μέσα από την τροποποίηση των δρομολογίων και τον περιορισμό των νυχτερινών, των αργιών κ.λπ. Επιπλέον, το νέο οργανόγραμμα του ΟΑΣΘ προβλέπει μείωση του προσωπικού (κυρίως λόγω συνταξιοδοτήσεων) από τους περίπου 2.700 που είναι σήμερα σε 2.400. 

Στην Αθήνα
Επιβεβαίωσε χτες ο υπουργός Υποδομών Μ. Χρυσοχοΐδης ότι τα λαϊκά στρώματα θα πληρώσουν ακριβά την απόφαση της κυβέρνησης για «μειωμένα εισιτήρια». Με μια φιέστα που έστησε στο αμαξοστάσιο των τρόλεϊ, η κυβέρνηση επιχείρησε να πείσει τηλεοπτικά ότι οι επιβάτες στην Αθήνα θα διακινούνται πληρώνοντας μόνο «ένα ευρώ». Το στοιχείο αυτό όχι μόνο δεν προκύπτει από πουθενά, αντίθετα με μαθηματικά δημοτικού σχολείου αποδεικνύεται ότι από την 1η Σεπτέμβρη η επιβάρυνση για τα λαϊκά νοικοκυριά θα είναι τεράστια. Η μηνιαία κάρτα των 30 ευρώ από την οποία η κυβέρνηση αντλεί το επιχείρημα περί «ενός ευρώ το εισιτήριο», αυξάνεται κατά 50% για όσους χρησιμοποιούν λεωφορείο, αφού μέχρι τώρα ήταν στα 20 ευρώ.
Η σχετική απόφαση οδηγεί μόνο στην αύξηση των κερδών των εταιρειών, που με γνώμονα το απόλυτο κέρδος διαχειρίζονται τα δημόσια μέσα μεταφοράς.
Παράλληλα, η μείωση του εισιτηρίου από το 1,40 στο 1,20 ευρώ - αλλά για 70 λεπτά μεταφοράς από 90 που ισχύει σήμερα - οδηγεί σε διπλασιασμό του κόστους, αφού, για 90 λεπτά μεταφοράς, όποιος πληρώνει σήμερα 1,40 θα πληρώνει αύριο 2,40, καθώς είναι υποχρεωμένος να αγοράσει δύο εισιτήρια.