Κυριακή 17 Οκτωβρίου 2010

ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΕ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΡΑΔΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

1. Πως θα οργανώσετε καλύτερα την δημοτική αστυνομία, ωστε ούτε να υπερβάλει στα καθήκοντα της ούτε να απουσιάζει από αυτα;
Το νομοθετικό πλαίσιο για την οργάνωση της δημοτικής αστυνομίας στήνει  έναν ακόμη μηχανισμό παρακολούθησης καταστολής και φοροείσπραξης, σε βάρος των λαϊκών στρωμάτων, με μεταφορά των περισσότερων αρμοδιοτήτων της ΕΛΑΣ. Που και δεν έχει καμιά σχέση με την αντιμετώπιση του κοινού εγκλήματος και φορτώνει τα οικονομικά βάρη της λειτουργίας του ποικιλοτρόπως στο λαϊκό εισόδημα. Πιστεύουμε πως δε χρειάζεται Δ.Α., αλλά μια Ειδική Υπηρεσία του Δήμου, με δημοκρατική οργάνωση, όπου θα ενταχθούν οι σημερινοί δημοτικοί αστυνομικοί με πλήρη εργασιακά δικαιώματα ,που θα επιλαμβάνεται της υλοποίησης των αποφάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου που αφορούν πχ τη λειτουργία της πόλης και την προστασία του περιβάλλοντος. Η αντίληψή μας αφορά συνολικά την αλλαγή του ρόλου της και όχι την υπερβολή η την πλημμελή εκτέλεση των  σημερινών καθηκόντων της.
2. Η Θέρμη βρίσκεται δίπλα σε μεγάλα εμπορικά κέντρα. με ποιόν τρόπο θα στηρίξουμε τοπική αγορά;
Η ουσιαστική  στήριξη των μικρομεσαίων επαγγελματιών- έμπορων- βιοτεχνών, της περιοχής μας και συνολικότερα, απαιτεί ανατροπή της πολιτικής που στηρίζει την ασύδοτη δράση σε βάρος τους δράση των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων, την ανάπτυξη για τα κέρδη τους σε βάρος των κοινωνικών αναγκών και δημιουργεί την απογοητευτική εικόνα και στην εμπορική αγορά και την βιοτεχνική ζώνη του δήμου μας. Απαιτεί άμεσα μέτρα ανακούφισης όπως:
Ουσιαστικές αυξήσεις στο λαϊκό εισόδημα που κυρίως στηρίζει το τζίρο τους.
Δραστική μείωση της φορολογίας φορολόγηση με βάση τα βιβλία, μείωση της έμμεσης φορολογίας και κατάργηση του ΦΠΑ στα είδη λαϊκής κατανάλωσης, τα τιμολόγια των ΔΕΚΟ, του Ε.Φ. καυσίμων και αύξηση της φορολογίας στο 45% των μεγάλων επιχειρήσεων.
Δραστική μείωση των υπέρογκων ανταποδοτικών κ.α δημοτικών τελών, κατάργηση του 0,5%. Μείωση των τιμολογίων ΔΕΚΟ και των ασφαλιστικών εισφορών.
Μέτρα περιορισμού της ασύδοτης δράσης  και επέκτασης σε βάρος τους των μεγάλων ομίλων φυσικά και των γειτονικών.
Μείωση του κόστους χρηματοδότησης τους προστασία από την τοκογλυφία πάγωμα χρεών σε τράπεζες και ΟΑΕΕ όσο διαρκεί η κρίση.
Μείωση του κόστους ζωής με δημόσιες δωρεάν υπηρεσίες υγείας παιδείας πρόνοιας πολιτισμού αθλητισμού και υποδομών.
Αντιμετώπιση των ελλείψεων τοπικών υποδομών (πχ οδοποιία, φωτισμός στην βιοτεχνική ζώνη), των άστοχων παρεμβάσεων στο κέντρο πχ του οικισμού της Θέρμης τις προϋποθέσεις επισκεψιμότητας στα εμπορικά καταστήματα (στάθμευση κλπ).  όπως και των συνολικότερων του δήμου.
Ολοκληρωμένες λύσεις για την βελτίωση της ζωής τους μπορεί να υπάρξουν μόνο στην   προοπτική ενός άλλου δρόμου ανάπτυξης. Με  κοινωνικοποίηση των μεγάλων επιχειρηματικών  ομίλων, συνεταιριστική οργάνωση των μικρών επαγγελματοβιοτεχνών σε κλάδους με μικρή συγκέντρωση και επιστημονικό κεντρικό σχεδιασμό  της παραγωγικής δραστηριότητας με ολόπλευρο λαϊκό έλεγχο, προσανατολισμένο στην ικανοποίηση των σύγχρονων κοινωνικών αναγκών.
3.Η παραγωγή του πρωτογενή τομέα στα Βασιλικά, υποβαθμίζεται σταδιακά. υπάρχει τρόπος να αντιστρέψετε την κατάσταση;
Η αντιστροφή της κατάστασης προϋποθέτει ανατροπή της εφαρμοζόμενης πολιτικής, που ελέω των εφαρμοζόμενων από την σημερινή και τις προηγούμενες κυβερνήσεις πολιτικών με βάση τις αποφάσεις-κατευθύνσεις της Ε.Ε. και του Π.Ο.Ε., αυξάνει το κόστος παραγωγής, ακριβαίνει την ελλιπή προστασία από τις φυσικές καταστροφές, αφήνει τα προϊόντα απροστάτευτα στον διεθνή ανταγωνισμό, θέτει περιορισμούς στην παραγωγή, μειώνει τις επιδοτήσεις, διαμορφώνει τιμές παραγωγού κάτω από το κόστος, αυξάνει την ψαλίδα τους με τις τιμές  καταναλωτή.
Απαιτεί άμεσα μέτρα στήριξης όπως:
Μείωση των τιμολογίων ΔΕΚΟ. Κατάργηση των φόρων και τελών για Δήμο και ΕΡΤ.
Διαγραφή χρεών από τόκους και πάγωμα αποπληρωμής δανείων για φτωχούς αγρότες, κατάργηση κατασχέσεων. Χαμηλότοκα δάνεια.  
Μείωση της φορολογίας. Κατάργηση του ΦΠΑ στα είδη πλατιάς λαϊκής κατανάλωσης, σε πετρέλαιο θέρμανσης-κίνησης (και του ΕΦΚ)-φυσικό αέριο-ηλεκτρική ενέργεια, αγροτικά εφόδια και μηχανήματα, άρδευσης κλπ.
 Μείωση των ασφαλιστικών εισφορών-κατάργηση για ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και ουσιαστική αύξηση των συντάξεων.
Προστασία από τις αθρόες εισαγωγές ομοειδών αγροτικών προϊόντων κ.α.
Εγγυημένες  επαρκείς τιμές και επιδοτήσεις.
Δημόσια  έργα υποδομής όπως τοπικά έργα αντιπλημμυρικής προστασίας, άρδευσης και αξιοποίησης των υδάτινων πόρων, αξιοποίησης της γεωθερμίας συνολικότερα μέτρα στήριξης των τοπικών προϊόντων.
Βελτίωση των συνθηκών ζωής ( δημόσια δωρεάν παιδεία, υγεία ,πολιτισμό και αθλητισμό, παιδικούς σταθμούς, υποδομές και υπηρεσίες στον τόπο κατοικίας χωρίς πανάκριβα τέλη και «διόδια»). 
Η ριζική αντιμετώπιση των προβλημάτων προϋποθέτει συνολικά αναδιοργάνωση του αγροτικού τομέα στη βάση του παραγωγικού συνεταιρισμού των μικρομεσαίων αγροτών, με ολόπλευρη κρατική στήριξη, κοινωνικοποίηση των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων στην μεταποίηση και εμπορία των αγροτικών προϊόντων, για μια ανάπτυξη με στόχο την αξιοποίηση των δυνατοτήτων- πλεονεκτημάτων την κάλυψη των σύγχρονων αναγκών της κοινωνίας σε αγροτικά προϊόντα, την ουσιαστική βελτίωση της ζωής του αγρότη .
4. Παρά τη δημιουργία πάρκινγκ στο κέντρο της Θέρμης, εξακολουθεί να υπάρχει κυκλοφοριακό. Πωα θα τα αντιμετωπίσετε;
Το κυκλοφοριακό μας πρόβλημα είναι αποτέλεσμα της ανάπτυξης που στηρίζεται στο εμπόριο της γης της κατοικίας και της  επαγγελματικής στέγης,  χωρίς να υπολογίζει τις ανάγκες σε ελεύθερους χώρους,  και υποδομές όπως οδοποιίας, στάθμευσης κλπ. Στην συγκέντρωση της αγοράς, των υπηρεσιών αλλά και των επιχειρήσεων μεγάλης επισκεψιμότητας. Στις ελλείψεις των δημόσιων συγκοινωνιών, των υποδομών για τη  τον πεζό και το ποδήλατο. Σε άστοχες επιλογές στην εσωτερικής οδοποιία πεζοδρομήσεις κλπ. Στην έλλειψη έργων αντιμετώπισης της διαμπερούς κυκλοφορίας.
Χρειάζονται παρεμβάσεις όπως: Δημιουργία νέων δημόσιων και δωρεάν χώρων στάθμευσης, μέτρα για την  χωροταξική αποκέντρωση των δραστηριοτήτων, την απομάκρυνση της διαμπερούς κυκλοφορίας, τη διευκόλυνση του πεζού και του ποδηλάτη. Ανάπτυξη των δημόσιων μεταφορών, ιδιαίτερα των μέσων σταθερής τροχιάς και στην περιοχή μας.
 Η ριζική αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος απαιτεί η γή  να γίνει λαϊκή  περιουσία και η χρήση της  να παίρνει ολοκληρωμένα υπόψη το σύνολο των αναγκών με συγκεκριμένο χωροταξικό, οικιστικό και παραγωγικό σχεδιασμό,  σχεδιασμό έργων υποδομής.